Jedrenjak smrti: Vlasnik i kapetan su htjeli uštedjeti 10.000 eura, nisu ni pomislili na putnike

Jedrenjak smrti: Vlasnik i kapetan su htjeli uštedjeti 10.000 eura, nisu ni pomislili na putnike

Samo 12 sati nakon uhićenja na otoku Hvaru, vlasnik broda Atlantia Zoran B. (24) i Jerko M. (27), kapetan broda na kojem su se 13. kolovoza otrovali talijanski turisti, pušteni su na slobodu uz kaznene prijave za dovođenje u opasnost.

Sudeći prema policijskoj prijavi, izvor smrti krije se u benzinskom generator-agregatu marke Ford, model FG-9250e, koji nije namijenjen brodskoj upotrebi, nego upotrebi na otvorenom prostoru. Osumnjičeni je dvojac navedeni agregat sa zračnim hlađenjem, koji je kupio za 5000 kuna u Fordovoj poslovnici, kobnog 8. kolovoza i dogovorno ugradio u prostor brodske strojarnice, prekršivši čl.148. stavak 4. i čl. 385. st.1 Pomorskog zakonika, javlja Jutarnji list.

Očito nepromišljen “uradi sam” potez uslijedilo je zato što su vlasnik i kapetan broda bili u vremenskoj stisci – naime, pokvareni agregat trebalo je hitno zamijeniti jer su dva dana kasnije trebali pokupiti Talijane u splitskoj luci. Misleći da su prema pravilima ugradili agregat koji je namijenjen isključivo upotrebi na otvorenim površinama, vlasnik broda i njegov kapetan krenuli su s posadom i talijanskim gostima na osmodnevno putovanje.

Što se tiče, pak, spornog agregata koji je policija pronašla na brodu te izuzela i poslala na vještačenje, kriminalisti su se obratili   Fordu  kako bi doznali pojedinosti o upotrebi i kupnji.

– Taj agregat, kupljen prije tjedan dana u našoj poslovnici na moru, nikako nije za unutarnju uporabu. To, uostalom, piše i u detaljnim uputama koje se mogu naći kako u samom pakiranju prilikom kupnje tako i na našoj internetskoj stranici. Brodski agregati trebaju biti hlađeni vodom, a ovaj, koji je kupljen kod nas, hladi se na zrak. Voda, kad cirkulira, izbija plinove i to je sasvim drugi sustav hlađenja. Ustaljena cijena takvog gradilišnog agregata u našoj je prodaji oko 5000 kuna, a oni morski, tzv. marin verzija, stoje najmanje 10.000 eura, a cijena može biti i dvostruko veća. Uostalom, nakon što se montiraju na brod, agregati trebaju proći test – objašnjavaju iz Forda.

Foto: Facebook

Facebook Comments