Novosti ponovno udaraju: Škoro oštetio HRT za milijune, ostavio Orfej u dugovima i onda ga “privatizirao”

Novosti ponovno udaraju: Škoro oštetio HRT za milijune, ostavio Orfej u dugovima i onda ga “privatizirao”

Nastavlja rat između Novosti i Miroslava Škore. List blizak Miloradu Pupovcu Škoru je optužio da je od HRT-a dobio kredit i otpremninu koji mu nisu pripadali, na što je Škoro burno reagirao, prijeteći tužbom. Novosti sada iznose nove optužbe na teret Škore. Ovaj puta se radi o milijunskim iznosima.

Škoro je navodno, u dvije godine dok je bio predsjednik Orfeja, diskografske kuće u vlasništvu HRT-a, oštetio javnu televiziju za više milijuna kuna, Orfej ostavio u dugovima, i u konačnici kupio autorska prava na pjesme koje su bile u vlasništvu Orfeja.

“Predsjednički kandidat Miroslav Škoro uzeo je krajem 1990-ih od Hrvatske radiotelevizije bogatu otpremninu, iako po mišljenju Državnog ureda za reviziju nije imao nikakvo zakonsko pravo na nju. Nakon samo dvije godine na poziciji direktora Orfeja, glazbene kuće u stopostotnom vlasništvu javne televizije, Škori je 1999. godine odobreno čak 350 tisuća kuna otpremnine, premda je razriješen na vlastiti zahtjev”, pisale su Novosti u prijašnjem tekstu.

Na te napise Škoro je burno reagirao, rekavši između ostalog “brzo će doći trenutak kad će širitelji mržnje i lažnih vijesti biti skinuti s državnog proračuna i prepušteni izazovima tržišta”.

Škoro tvrdi da nije znao, Vrkić da nije odobrio

“Nije točno da nisam imao pravo na otpremninu i nije točno da sam ja jednostrano raskinuo ugovor o radu. Ne znam otkud Državnoj reviziji taj podatak prema kojemu nisam trebao dobiti otpremninu. Ovo mi je prvi glas o tome”, odgovorio je Škoro.

Iako Škoro tvrdi da mu do prošlog tjedna mišljenje revizije nije bilo poznato, Novosti su pronašle tekst Večernjeg lista iz prosinca 2000. godine u kojem Škoro nije želio odgovoriti na konstataciju novinara da “Državna revizija traži da vrati otpremninu jer je s HTV-a otišao na vlastiti zahtjev”.

“Koliko se sjećam, ništa nisam potpisao ni odobrio” tvrdi gradonačelnik Osijeka Ivica Vrkić, tadašnji ravnatelj Hrvatske radiotelevizije. “Pitajte Josipa Đereka, tadašnjeg financijskog direktora, i Ivana Škoru, šefa računovodstva.” Đerek i Škoro nisu bili dostupni za komentar.

“Što je s drugima koji su dobili kredite?”

U izjavi za Jutarnji list prije nekoliko dana Škoro je pak  rekao da je otpremninu dobio “sukladno važećim odredbama i sporazumnog raskida ugovora o radu”.

Novosti  tvrde  da je Škoro  po ugovoru otpremninu mogao dobiti jedino od Orfeja, koji je tada bio u dugovima, a ne od HRT-a. U istome je tekstu tek kratko komentirao povlašteni kredit. “Zašto nitko ne pita ostalih 200 zaposlenika HRT-a koji su također dobili kredite kao ja”, izjavio je, premda ni u tom slučaju nije bio ugovorno vezan uz HRT nego Orfej.

Škorin Orfej oštetio HRT, radnike i završio u milijunskom gubitku

Orfej, glazbena kuća u vlasništvu HRT-a kojom je upravljao Škoro bila je  predmet istraživanja policije, iako je izravni povod nepoznat, navode Novosti.

Ono što je poznato je nalaz Državnog ureda za reviziju iz 2000. Od 1997. godine, kad je Škoro postao direktor, Orfejevi proizvodi reklamirali su se u udarnim terminima na HRT-u potpuno besplatno, iako su kao samostalno trgovačko društvo imali obavezu plaćati takve usluge po tržišnim cijenama. Do 1999. godine HRT je tako oštećen za tri milijuna kuna, a tijekom 1999. bez obračuna je ostalo dodatnih 1,3 milijuna kuna TV promidžbe.

Pored toga, HRT je Orfeju besplatno ustupio robu u vrijednosti od 800 tisuća kuna, poslovni prostor u kojem se nalazilo sjedište Orfeja i usluge Simfonijskog orkestra HRT-a čiji radnici nisu dobivali honorare. Krajem 1999. Škoro je otišao s direktorskog mjesta, a tvrtka Orfej je te godine zabilježila gubitak od 1,5 milijuna kuna.

Škoro “kupio” Orfej, HRT lažirao izvješće

Orfej je 2015. službeno ugašen. Škorina firma Campus pobijedila je na natječaju za fonografski katalog od 600 mastera (nosača zvuka i slike) s početnom cijenom od 1.8 milijuna kuna. Nacional je procijenio da vlasnik tih prava godišnje može dobiti oko 200 tisuća kuna od reprodukcije pjesama u javnom prostoru.

Poslije 2000. financijska policija i Državno odvjetništvo prionuli su detaljnoj analizi poslovanja HRT-a, koji je u službenom izvješću uprave za 1999. godinu završio u plusu od 4,5 milijuna kuna iako je u stvarnosti bio u minusu 120 milijuna kuna. Priča nije imala nikakav pravni epilog.

Večernji list je danas objavio ugovor iz kojeg proizlazi da je otpremnina koju je primio iznosila ukupno 135.600 kuna, dakle ni polovicu svote koju navode Novosti, te da je isplaćena na temelju sporazumnog raskida ugovora o radu s HRT-om.

Sporazumni raskid potpisao je tadašnji direktor HRT-a Ivica Vrkić, koji danas izjavljuje da se ne sjeća da je sa Škorom bilo što potpisao. U prilog tezi da odlazeći iz Orfeja Škoro nije učinio ništa protuzakonito, iz njegova stožera prilažu doznaku iz tadašnjeg Zavoda za platni promet na kojoj je vidljivo da je HRT Škori 24. rujna 1999. isplatio 135.600 kuna, a kao svrha doznake navodi se isplata otpremnine u skladu s ugovorom o plaći.

Foto: Lana Slivar Dominić/Hina

Facebook Comments