Gotova je zadnja dionica autoceste kroz Baranju do Mađarske – poznato kada se pušta u promet

Gotova je zadnja dionica autoceste kroz Baranju do Mađarske – poznato kada se pušta u promet

Realizacija projekta u završnoj je fazi, predstoji obavljanje tehničkog pregleda izvedenih radova, izdavanje uporabne dozvole i puštanje u promet – odgovorili su na naš upit o datumu otvaranja dionice autoceste A5 od Belog Manastira do Mađarske iz Hrvatskih autocesta, dodajući kako u ovom trenutku ne mogu precizirati točan dan puštanja u promet novoizgrađene dionice.

– Sve ovisi o trajanju tehničkog pregleda i izdavanju uporabne dozvole – ističu. No, neslužbene informacije (koje u HAC-u nisu potvrdili, ali ni demantirali) kažu kako bi otvaranje te dionice trebalo biti 26. rujna, što su nam potvrdili neki naši sugovornici.

Izgradnja završnog dijela hrvatskog dijela Koridora 5C jedna je od najznačajnijih investicija na području Baranje. Radovi vrijedni gotovo 46 milijuna eura (bez PDV-a) povjereni su Osijek-Koteksu, s kojim je HAC ugovor potpisao 31. kolovoza 2023. godine.

Projekt se u cijelosti financira sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) iz zajma za projekt “Hrvatska – dovršetak autoceste na koridoru 5C”. Podsjećamo, dionica je dugačka pet kilometara i ima osam objekata – vijadukt Karašica, nadvožnjak Gajić, nadvožnjak Rašće, most Karašica 2, most Travnik 1, most Travnik 2 te dva mosta preko kanala.

Od spomenutih objekata najduži je vijadukt Karašica, dugačak 318 metara. On premošćuje željezničku prugu i rijeku Karašicu, i najzahtjevniji je dio te trase. Otvaranje dionice prolongirano je nekoliko puta, a zašto se to nije dogodilo u srpnju ove godine iz HAC-a su nam ljetos objasnili činjenicom kako se paralelno sa završetkom radova odvijaju pripreme i pribavljanje potrebne dokumentacije za obavljanje tehničkog pregleda i ishođenje uporabne dozvole, prenosi Glas Slavonije.

– S obzirom na to da navedene radnje zahtijevaju izvjesni vremenski period, puštanje u promet novoizgrađene dionice planiramo u rujnu ove godine – poručili su u lipnju iz HAC-a. Naplatna postaja Sudaraž (Beli Manastir) ostat će prva, odnosno posljednja naplatna postaja na hrvatskom dijelu Koridora 5C, ovisno o smjeru vožnje, a na samoj granici s Mađarskom neće biti nikakvih objekata. Na 200 metara od granice, naime, postoji prateći uslužni objekt za potrebe MUP-a, a riječ je o obostranom platou bez objekata.

Foto: Hina