Dosta im je: Veliki automobilski koncern objavio kako odustaje od razvoja robotaksija – iznijeli su zanimljive razloge

Dosta im je: Veliki automobilski koncern objavio kako odustaje od razvoja robotaksija – iznijeli su zanimljive razloge

General Motors (GM) objavio je da će prestati financirati razvoj samovozećeg taksija Cruise. Napore će, kako dodaju iz te firme, “preusmjeriti na razvoj autonomne vožnje za osobna vozila”. Na taj potez GM se odlučio zbog sve konkurentnijeg tržišta robotaksija.

Podsjetimo, u listopadu je šef Tesle Elon Musk u kalifornijskom gradu Burbanku predstavio svoj Cybercab, dugoočekivani robotaksi. Promjenu strategije GM je pripisao “znatnim vremenskim i resursnim ulaganjima koja bi bila potrebna za proširenje poslovanja”. Međutim, tvrtka nije precizirala koliko bi zaposlenika Cruisea moglo biti premješteno u GM, javlja BBC.

Inače, GM posjeduje otprilike 90 posto udjela u Cruiseu, a navodi da ima sporazume i s drugim dioničarima koji će mu omogućiti povećanje vlasničkog udjela na više od 97 posto.

U prosincu 2023., Cruise je najavio da će ukinuti 900 radnih mjesta, što čini otprilike četvrtinu njegove radne snage. Ranije je Cruise povukao sva svoja vozila iz testiranja u SAD-u nakon što mu je Kalifornija ukinula dozvolu za testiranje vozila bez vozača, prenosi Poslovni dnevnik.

U listopadu 2023. jedno od vozila Cruisea udarilo je pješakinju i vuklo ju više od šest metara, što je rezultiralo teškim ozljedama.

Cruise je priznao da je podnio lažni izvještaj Nacionalnoj upravi za sigurnost prometa na autocestama (NHTSA) u vezi s tom nesrećom, čime je prošli mjesec okončao kaznenu istragu.

Savezni tužitelji rekli su da zaposlenici Cruisea nisu uključili opis incidenta s pješakinjom u svom izvješću jutro nakon nesreće. Suosnivač Cruisea, Kyle Vogt, napustio je tvrtku nekoliko tjedana kasnije. U utorak, nakon GM-ove objave, Vogt je na društvenoj mreži X objavio: “Ako prije nije bilo jasno, sada je: GM čini gomila budala”

Glavna izvršna direktorica GM-a, Mary Barra, ranije je predvidjela da bi poslovanje Cruisea moglo generirati 50 milijardi dolara (39 milijardi funti) godišnjeg prihoda do 2030. Konkurentske automobilske tvrtke također su imale poteškoća s projektima razvoja autonomnih vozila.

Godine 2022. Ford i Volkswagen objavili su da će zatvoriti Argo AI, zajedničku tvrtku za samovozeće automobile. U međuvremenu, industrija robotaksija već dugo privlači velike igrače. Osim Tesle, konkurenti u stvaranju samovozećih taksija uključuju Waymo, podružnicu matične tvrtke Googlea, Alphabet, te tehnološkog giganta Amazon.

Foto: Hina