Njemački dobavljač dijelova za automobilsku industriju Bosch objavio je u petak da će ukinuti 5500 radnih mjesta zbog sve dublje krize u sektoru u uvjetima slabe potražnje i oštre konkurencije. Više od dvije trećine otkaza, njih oko 3.800, bit će podijeljeno u Njemačkoj, rekla je glasnogovornica tvrtke, navodeći kontinuiranu “potrebu za prilagodbom”. Uprava je navela brojke u planovima, ali definitivno će ih utvrditi u pregovorima s predstavnicima radnika.
Najviše otkaza bit će podijeljeno u odjelu računalnih rješenja za pomoć u vožnji i za automatiziranu vožnju, u kojem će do kraja 2027. godine biti ugašeno 3.500 radnih mjesta diljem svijeta, od čega polovina u Njemačkoj. Prema radničkom vijeću, to uključuje Boschove centre u Leonbergu, Abstattu, Renningenu i Schwieberdingenu u saveznoj zemlji Baden-Württemberg, te u Hildesheimu u Donjoj Saskoj, gdje će do 2032. biti ugašeno još 750 radnih mjesta, od čega njih 600 već do kraja 2026. godine, javlja HRT.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: VIDEO: ĆURIĆ KOD LADIŠIĆA: Tražim odgovore od Plenkovića i Božinovića. Jesu li sigurni novinari koji otvoreno govore o Berošu, Petraču i zločinačkoj organizaciji
Bosch u Hildesheimu proizvodi i elemente za elektromobilnost. U planu je i smanjenje troškova u odjelu koji proizvodi upravljačke sustave za automobile i kamione. Tako će od 2027. do 2030. biti ugašeno do 1300 radnih mjesta na lokaciji u Schwäbisch Gmündu, također u Baden-Württembergu, što će znači otkaze za više od trećine njegovih radnika.
Kompanija pripisuje gašenje radnih mjesta krizi u automobilskoj industriji. “Globalna proizvodnja stagnirat će ove godine na oko 93 milijuna vozila, a mogla bi se i malo smanjiti u odnosu na prošlu godinu”, navode u Boschu.
U idućoj godini očekuje se u najboljem slučaju blagi oporavak zbog značajnog viška kapaciteta i pojačanog pritiska konkurencije i cijena.
Prema Boschu, proizvođači trebaju znatno manje dijelova za električna vozila nego za benzince i dizelaše, što znači i višak radnika.
Pored toga, tržište novih tehnologija ne razvija se kao što su u Boschu očekivali, uz znatno slabiju potražnju za sustavima pomoći vozaču i rješenjima za automatiziranu vožnju no što se bilo prognoziralo.
Mnoge takve projekte proizvođači su odgodili ili otkazali, napominju u Boschu.
Podsjetimo, posrnuli Volkswagen koncern mogao bi ukinuti do 30.000 radnih mjesta u Njemačkoj. Osim toga, financijski direktor Arno Antlitz želi smanjiti sredstva na 160 milijardi eura za planiranje ulaganja u sljedećih pet godina, izvijestio je “Manager-Magazin”, pozivajući se na vlastite informacije.
Nedavno je VW izdvojio 170 milijardi eura za srednjoročno planiranje od 2025. do 2029. godine, piše Fenix-magazin.
Do 30.000 ukupno radnih mjesta također bi bilo predmet rasprave u planiranim mjerama štednje u Njemačkoj. Glasnogovornik tvrtke nije želio komentirati tu informaciju.
Pregovori sa sindikatom počinju sljedeći tjedan
VW se bori s visokim troškovima u osnovnoj marki VW osobnih automobila. Proizvođač automobila ukinuo je desetljećima na snazi sigurnost zaposlenja kod sindikata u Njemačkoj, a raspravlja se o zatvaranju tvornica i prisilnom otpuštanju.
Šef marke Thomas Schäfer želi podići operativni povrat ulaganja na ciljnu razinu od 6,5 posto u narednim godinama.
Pregovori s IG Metallom počinju 25. rujna. Pritisak je očito toliki da su na stolu dalekosežni rezovi zaposlenih. Prema “Manager Magazinu”, očekuje se da će broj zaposlenih u Njemačkoj u srednjem roku pasti za 30.000, prema zamisli tvrdolinijaša o 130.000 radnih mjesta. Generalni direktor Oliver Blume također je to smatrao dugoročno realnim.
Njegov prethodnik, Herbert Diess, već je naišao na snažan otpor s idejama o ukidanju radnih mjesta ovih razmjera i morao je brzo otkazati odgovarajuće planove.
Prema pisanju časopisa, stvari bi mogle biti posebno gorke u istraživanju i razvoju. Prema nekim predviđanjima, od oko 13.000 zaposlenih u Njemačkoj, njih 4.000 do 6.000 moralo bi dobiti otkaz. Djelomično umirovljenje i otpremnine ne bi bile dovoljne mjere za to.
Foto: Hina