Za izgradnju sljemenske žičare Zagrepčani će platiti 300 milijuna kn bez PDV-a; Jesmo li mogli proći jeftinije?

Za izgradnju sljemenske žičare Zagrepčani će platiti 300 milijuna kn bez PDV-a; Jesmo li mogli proći jeftinije?

Posljednjeg dana 2018. godine doznali smo konačno da se kreće s gradnjom sljemenske žičare. Radove će izvoditi GIP Pionir, koji je pobijedio na natječaju, a zeleno svjetlo tvrtka će dobiti nakon isteka žalbenog roka koji istječe 10. siječnja. Cijena izgradnje za oko četiri kilometra dugu trasu od gračanskog Dolja do vrha Medvednice iznosi 300 milijuna kuna bez PDV-a, prema ponudi GIP-a Pionir koji je dao najjeftiniju ponudu.

U hrvatskim medijima dovodila se u pitanje cijena izgradnje sljemenske žičare koja je, navodno, previsoka. Za usporedbu, cijena izgradnje crnogorske žičara od Kotora do Lovćena koja će navodno biti “najduža na svijetu” s dužinom oko 15 kilometara procijenjena je na 47 milijuna eura, odnosno 350 milijuna kuna, što je približno jednako cijeni izgradnje sljemenske žičare s PDV-om.

U cijenu je uključena izgradnja četiri postaje, dvije početne su u Cetinju i Kotoru, uz dvije međupostaje na Kuku i Ivanovim koritima. Planira se instaliranje žičare sa šest do deset sjedišta u gondolama, dok kapacitet prijevoza putnika iznosi oko tisuću osoba na sat. Crna Gora neće sama financirati izgradnju.

Financijsku pomoć najavila je Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) s 15 milijuna eura, odnosno 112 milijuna kuna. Za izgradnju žičare Cetinje-Lovćen-Kotor zainteresirana je kineska kompanija China Sinomach Heavy Industry Corporation iz Pekinga koja se nalazi na popisu 500 najvećih svjetskih kompanija, objavile su podgoričke Vijesti.

U travnju prošle godine u promet je, nakon višekratnih odgoda, puštena u promet sarajevska žičara na čijem je svečanom puštanju u promet bio i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić. Točna cijena izgradnje žičare koja vozi od grada do Trebevića nije poznata jer je riječ o  revitalizaciji postojeće žičare uništene u ratu, a u financiranju su također sudjelovali donatori.

Švicarski grad Grehen donirao je gondole u vrijednosti od oko 5,5 milijuna eura, a Europska komisija dala je novac za montažu i izradu dokumentacije, rekao je na otvorenju gradonačelnik Sarajeva Alija Behmen. U financiranju obnove žičare sudjelovali su nizozemsko-švicarski nuklearni fizičar, poduzetnik i filantrop Edmond Offerman i njegova supruga Maja, rođena Sarajka.

Offerman je za obnovu sarajevske žičare donirao 3,8 milijuna švicarskih franaka, a to je učinio potaknut sjećanjima na prijeratno Sarajevo koje je posjetio početkom 90-ih godina, kada je u panorami grada uživao upravo promatrajući je iz kabine stare žičare, objavio je portal 24sata.

Oko cijene izgradnje sljemenske žičare, čini se, još će se dugo vući repovi i sumnje u opravdanost ponuđene cijene, posebno ako u će Grad platiti punu cijenu izgradnje bez sudjelovanja sredstava iz Europskih fondova ili stranih i domaćih donatora.

Jutarnji list objavio je informacije kako je GIP Pionir izgradio zgradu u Bužanovoj, u kojoj gradonačelnik Bandić ima stan, te da je Bandić svoj izborni stožer imao u prostorima tvrtke povezane s GIP-om Pionir. Riječ je o građevinskom “teškašu” koji je u 2017. uprihodio 345 milijuna kuna, uz dobit od 14 milijuna kuna, koji je početkom 2017. pobijedio i na natječaju za uklanjanje infrastrukture stare sljemenske žičare vrijednom 5,6 milijuna kuna.

Facebook Comments