Tragedija na brodu: Atlantia je još prošlog tjedna imala problema s agregatom

Tragedija na brodu: Atlantia je još prošlog tjedna imala problema s agregatom

Vlasnik i zapovjednik broda na kojem su otrovani talijanski turisti nakon što su proveli noć u zatvoru iznijeli su obranu pred Općinskim državnim odvjetništvom. Ne osjećaju se krivima, ali su izrazili žaljenje te su pušteni da se brane sa slobode.

Inače, Hrvatski registar brodova je izvijestio da kvar broda nije bio ni prijavljen te da nisu bili upoznati s kobnom odlukom o ugradnji benzinskog agregata.

“Iste se terete da su unutar broda ugradili agregat koji je redovnom uporabom stvorio plinove zbog kojih je udisanjem došlo do smrti i teških ozljeda putnika. Nakon ispitivanja su pušteni da se brane sa slobode s obzirom na to da ne postoje razlozi za određivanja pritvora”, kazao je Marin Mardešić, zamjenik općinskog državnog odvjetnika.

Brod Atlantia isplovio je iz Omiša za Split. Tamo su ukrcali talijanske turiste te otplovili u Milnu na Braču. Nakon toga odredište im je bilo – otok Vis, a u ponedjeljak navečer stigli su na Hvar. U utorak isplovljavaju. Zbog tragedije na brodu, smrti Talijana i teških zdravstvenih problema petero putnika, vraćaju se u hvarsku luku.

Brod Atlantia imao je još prošlog tjedna problema s agregatom na vezu na Visu, javlja RTL.

Dok je troje odraslih stabilno, petogodišnji dječak i 14-godišnja djevojčica i dalje su životno ugroženi.  “Djeca su danas stabilnija nego što su bila prošlih dana, ali su još na respiratorima i dok god ih ne skinemo s respiratora i ne vidimo da samostalno dišu, da su stabilno, oni su, naravno, životno ugroženi”, kazala je Branka Polić, voditeljica Intenzivne pedijatrije KBC Split.

Atlantia je prošla tehničke preglede i imala valjane isprave za nautički turizam. No, kvar nije bio prijavljen, a ugradnja neovlaštene opreme automatski znači suspenziju plovidbene isprave.

“Ugradnja benzinskog agregata, ako je to istina, podložna je posebnim odobrenjima samog agregata, izvedbe, njegova smještaja, ventilacije, protupožarne zaštite, izvedbe ispuha  itd. Ta stvar nažalost nije bila regulirana, nije bila prijavljena niti Ministarstvu niti Hrvatskom registru”, rekao je Andro Vidjak, pomoćnik ravnatelja Hrvatskog registra brodova.

Foto: Screenshot/RTL