Papa Franjo se obrušio na Vatikanov tim za komunikacije: “Autentičan kršćanin” je besmislen pojam, ili si kršćanin ili nisi

Papa Franjo se obrušio na Vatikanov tim za komunikacije: “Autentičan kršćanin” je besmislen pojam, ili si kršćanin ili nisi

Papa Franjo nije baš najsretniji vatikanskim timom za komunikacije. U ponedjeljak se obratio tajništvu za komunikacije s idejama i kritikama, prenosi Jutarnji.

– Moram pročitati govor, koji nije toliko dug, sedam stranica ima… Ali siguran sam da će nakon prve stranice većina vas zaspati – započeo je u šaljivom tonu.

Tajništvo za komunikacije Svete stolice, koje vodi prefekt Paolo Ruffini, ove je godine prošlo kroz svojevrsno kadrovsko osvježenje. Tako je u srpnju poziciju ravnatelja Tiskovnog ureda Svete Stolice preuzeo Matteo Bruni od Amerikanca Grega Burkea, bivšeg novinara Fox Newsa.

Što znači biti kršćanin bez pridjeva

Upozorio je protiv korištenja pojmova poput “autentični kršćanin”, kojeg vidi kao simptom “kulture pridjeva”.

– Potpali smo pod kulturu pridjeva i priloga, a zaboravili smo snagu glagola. Zašto govoriti “autentični kršćanin? To je kršćanin. Sama imenica “kršćanin”, to jest “Ja sam Krist” je snažna – rekao je papa.

– Komunikator mora natjerati ljude da shvate težinu realnosti imenica koje odražavaju realnost ljudi. I to je misija komunikacija: da komuniciraju realno, bez uljepšavanja pridjevima i prilozima.

Protiv plaćanja reklama

Svoj je govor timu za komunikacije papa Franjo započeo riječima:

– Komunikacija je za Crkvu misija. Ni jedna investicija nije prevelika za širenje Božje riječi. U isto vrijeme svaki se talent mora dobro potrošiti, tako da bude plodonosan.

Papa je zahvalio i svojem timu na vođenju njegova iznimno popularnog Twitter profila, ali uz malo upozorenje.

– Jednu stvar nikako ne smijete raditi, a to je reklamiranje. Ne smijete se ponašati kao posao koji želi privući više ljudi… Da upotrijebim tehnički izraz – ne smijete prozelitizirati. To nije kršćanski – zaključio je.

Foto: Luca Zennaro/Foto