Bivša ministrica Vokić: U školstvu treba biti otpuštanja, štrajkaši zlouporabljuju djecu

Bivša ministrica Vokić: U školstvu treba biti otpuštanja, štrajkaši zlouporabljuju djecu

Bivša ministrica prosvjete i športa te dugogodišnja ravnateljica zagrebačke VII. gimnazije Ljilja Vokić komentirala je za portal Direktno štrajk učitelja i profesora u osnovnim i srednjim školama i to do ispunjenja zahtjeva, odnosno povećanja osnovne plaće u iznosu od 6,11 posto.  Prema informacijama školskih sindikata odaziv na štrajk je odličan; čak 89 posto učitelja štrajka u osnovnim, a 85 posto njih u srednjim školama, prenosi Direktno.

Vokić napominje kako nije samo protiv aktualnog štrajka nego protiv štrajka u školstvu općenito jer smatra da se na taj način zloupotrebljavaju djeca.

“Iz sindikata su mi rekli da sam kao Margaret Thatcher, čime su mi zapravo dali kompliment, jer je ona voljela red, a reda treba uvesti i u naš obrazovni sustav”, smatra ta dugogodišnja prosvjetna djelatnica i zasigurno najpoznatija ravnateljica neke škole u Hrvatskoj.

Navodi kako je prosjek Europske unije kada je riječ o broju učenika u razredu između njih 28 i 32, dok je u Hrvatskoj u prosjeku 16 učenika po razredu. Naime, Hrvatska je zadnjih godina izgubila između 50 i 70 tisuća učenika, što zbog niskog nataliteta, što zbog iseljavanja stanovništva. Istovremeno, broj nastavnika se nije smanjivao i njihov broj je i dalje 60 tisuća.

“Iz tog razloga mora se napraviti reda i to kroz redukciju. Ne mogu biti dva razreda od 12 učenika, nego treba oformiti jedan razred s 24 učenika. Znam da će u tom slučaju dio učitelja ostati bez posla, ali mora se napraviti reda”, uvjerena je Vokić.

Ne glumimo da smo bogati kada to nismo

Na naš komentar kako je bolja kvaliteta nastave kada je jedan profesor na manje učenika, Vokić dodaje kako takvu komociju sebi mogu dopustiti jedino bogate države, a ipak to ne rade. “Ne trebamo glumiti da smo bogati kada nismo”.

Na pitanje jesu li opravdani zahtjevi školskih sindikata za većim plaćama, Vokić odgovara da kod nas nastavnik s redovnom nastavom od 16 sati tjedno može imati punu plaću što tvrdi, nema nigdje. Pojašnjava kako i dopunska i dodatna i razrednička nastava ulaze u normu.

“Ponavljam, protiv sam štrajka, jer se to na kraju prelama preko dječjih leđa. Sve se to moglo drugačije organizirati i pregovarati za vrijeme ljetnih praznika. Uostalom, ako se razgovorom ne može doći do rješenja, kako će se to onda postići štrajkom?”, pita ta bivša ministrica obrazovanja.

Podsjećamo našu sugovornicu kako učitelji traže da im se vrati dostojanstvo kao i da su aktualnom reformom dobili i nova opterećenja. Vokić odgovara kako se dostojanstvo ne može kupiti novcem, dok ‘Školu za život’ ironično komentira riječima: ”Ma kakva je to reforma dati djeci tablete?”

Nadovezujući se na reformu pojašnjava kako se ne može nekoga podučiti da predaje drugačije u ‘nekoliko sati edukacije’.

“Nastavnik je educiran kroz svoj studij da predaje kako misli da je najbolje. Treba se svakom razredu i djetetu prilagoditi i imate dobrih razreda i manje dobrih razreda i morate pronaći modus kako ćete i jednima i drugima prenijeti znanje. To se uči na fakultetu, a prije svega se nosi u duši. Jer, velika je razlika želite li djecu nečemu naučiti, ili samo formalno odrađujete za svoju plaću”, zaključuje na kraju naša sugovornica.

Foto: Lana Slivar Dominić/Hina