Skupo “krizno komuniciranje”: Više od milijun kuna trebalo je biti isplaćeno agenciji bliskoj SDP-u

Skupo “krizno komuniciranje”: Više od milijun kuna trebalo je biti isplaćeno agenciji bliskoj SDP-u

Rijeka 2020 krajem studenoga prošle godine ugovorila je izradu plana i procedura kriznog komuniciranja, koji je koštao 176.000 kuna bez PDV-a. Posao je dobila agencija Madison Consulting, odrađen je u roku mjesec dana i odmah je i (na)plaćen.

Prema onom što navode iz Rijeka 2020, taj opsežni dokument, kako se podvlači, trebao je sadržavati sve odgovore, odnosno komunikacijska postupanja na sva pitanja i procijenjene rizike koji bi se mogli otvoriti tijekom trajanja EPK. A onda se dogodila korona kriza koja je ogolila i ostavila sve bez odgovora, potpuno »na suhom«, javlja Novi list.

Ista ta agencija Madison, koju se već godinama povezuje s riječkim SDP-om i gradskim strukturama, ostala je bez novog posla, ovog puta vrijednog milijun kuna. U partnerstvu s tvrtkom Media Val, bili su odabrani za PR usluge za potrebe EPK. Međutim, kako je COVID-19 cijeli taj projekt bacio na koljena, i sadržajno i financijski, na kraju se moralo odustati od potpisa tog ugovora za PR usluge. U sustavu Elektroničkog oglasnika javne nabave (EOJN) 24. travnja zavedena je obavijest o rezultatima postupka nabave i dodjeli ugovora, ali iz Rijeka 2020 navode kako ugovor nije, niti će biti potpisan te da su o tome odabranog ponuditelja izvijestili 22. travnja.

– U Elektroničkom oglasniku javne nabave je, sukladno otvorenom postupku javne nabave, objavljena odluka o odabiru jer je postupak završen. No, upravo zbog COVID-19 krize, i već spomenutih posljedica krize ovaj ugovor nije potpisan, niti će biti potpisan, a time ni konzumiran. O tome smo obavijestili i odabranog ponuditelja, stoji u odgovorima koje smo tražili od direktorice Rijeka 2020 Emine Višnić.

Natječaj za usluge »savjetovanja i podrške u informiranju javnosti te u upravljanju odnosima s javnostima za potrebe projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture objavljen je 16. siječnja. Angažman osmeročlanog stručnog komunikacijskog tima za 15 aktivnosti tijekom godine dana u Rijeka 2020 procijenili su da vrijedi 1,4 milijun kuna, bez PDV-a.

Natječaj je trebao biti zaključen 5. veljače, no zadnjeg dana siječnja rade se izmjene natječajne dokumentacije, tako da je rok za dostavu ponuda produžen do 11. veljače. Premda su tijekom natječaja upiti i primjedbe na natječajnu dokumentaciju dostavila tri gospodarska subjekta, na kraju stiže samo jedna ponuda, koju zajedno daju Madison i Media Val na iznos od milijun i 20 tisuća kuna, bez PDV-a.

Prema sastavu traženog i ponuđenog osmeročlanog tima vidljivo je da glavninu čine zaposlenici Madisona, uključujući i voditeljicu projekta, dok su iz Media Vala, koja je gotovo dvostruko »jača« od Madisona po ostvarenim godišnjim prihodima, trebala biti dva člana tog tima. Početkom ožujka, kada već Hrvatska zbraja prve slučajeve zaraze, stručno povjerenstvo u Rijeka 2020, ovog puta u sastavu Dražen Nikolić, Lea Stoiljković Medved, Branka Filipović, Barbara Grbčić Pejić i Ivan Mikuličić, zaključuje postupak pregleda i ocjene ponuda, utvrđuje se da pristigla udovoljava svim uvjetima natječaja i donosi se odluka o odabiru Madisona i Media Vala za PR usluge.

– S obzirom na opseg programa i kompleksnost projekta EPK, bila je potrebna stručna komunikacijska podrška u području javnih komunikacija kako je i traženo kroz natječaj, koji je zahtijevao cjelogodišnji angažman više osoba s višegodišnjim radnim iskustvom kojima Rijeka 2020 nije raspolagala unutar vlastitih kapaciteta.

Radi se o četrnaest stručnjaka iz nekoliko različitih specijalizacija u području komunikacija s javnostima, od kojih se za većinu tražilo stručno iskustvo od 5 do 10 godina. Projektni zadatak i troškovnik je obuhvaćao 15 različitih usluga tijekom 12 mjeseci, među kojima su posebno značajne za projekt EPK: komunikacijski planovi za značajnije manifestacije, podrška u projektima medijskih pokrovitelja i sponzora, komunikacija sa stranim medijima, trening glavnih komunikatora projekta kao i stručna podrška komunikacijskom timu Rijeke 2020.

Natječaj je bio raspisan kada su to omogućili financijski i organizacijski uvjeti, a u skladu s planiranim kalendarom programa, u kojem su veće i kompleksnije manifestacije, koje su zahtijevale takvu podršku bile planirane od drugog kvartala nadalje.

Tu, naravno, ne govorimo o projektu Otvorenja, koji je zbog svoje veličine i značaja bio postavljen i planiran izdvojeno od ostatka programa, objasnila je Višnić sam tajming i razloge angažmana PR agencije. Vezano uz njezine navode da se trebalo raditi o angažmanu ukupno četrnaest stručnjaka, iz same natječajne dokumentacije vidljivo je da su predmet valorizacije bile stručne kvalifikacije i iskustva bile isključivo za osam članova tima.

Sustav bodovanja, a time i konačnog odabira najpovoljnije ponude na ovom natječaju originalno je bio koncipiran tako da je 35 bodova bilo najviše što se moglo osvojiti na račun ponuđene cijene, 45 bodova moglo se dobiti na konto specifičnog iskustva svakog pojedinog od osam članova tima, dok je preostalih 20 bodova bilo »rezervirano« za treći kriterij – u kojem su se gledale osvojene nacionalne i međunarodne nagrade strukovnih organizacija.

Upravo oko tog, potonjeg kriterija u vrednovanju ponuda bilo je najviše upita i primjedbi, kao i izmjena samog teksta natječaja. Originalno je, naime, bilo određeno da će se vredovati nagrade »za izrađenu komunikacijsku kampanju za uslugu istu ili sličnu predmetu nabave«, piše Novi list.

Na opasku jednog gospodarskog subjekta – ali iz natječajne dokumentacije nije vidljivo kojeg – kako se komunikacijska kampanja može shvatiti dosta široko i da se pod to mogu podvesti i nagrade za oglašivačke, odnosno reklamne kampanje, taj se dio u natječaju suzio na nagrade struke za projekte iz »područja odnosa s javnošću«.

Na slici: Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel

Foto: Miljenko Klepac7Hina