Sramotan potez čelnog čovjeka Pfizera: Prodao svoje dionice točno na dan kada je objavio podatke o novom cjepivu protiv korone

Sramotan potez čelnog čovjeka Pfizera: Prodao svoje dionice točno na dan kada je objavio podatke o novom cjepivu protiv korone

Nekoliko medija na Zapadu objavilo je da je generalni direktor američke farmakološke kompanije Pfizer, koja je s njemačkim BiNTechom nedavno predstavila svoje cjepivo protiv covida-19, na dan objave o uspješnosti cjepiva prodao skoro dvije trećine svojih dionica.

U ponedjeljak su Pfizer i BioNTech objavili preliminarne rezultate svojih posljednjih istraživanja cjepiva protiv covida, po kojem cjepivo od zaraze novim koronavirusom štiti u 90 posto slučajeva.

Kako je mjesecima bila riječ o jednom od glavnih kandidata za taj veliki znanstveni, farmakološki i industrijski uspjeh bez presedana, nitko ne dvoji da je cjepivo doista učinkovito, osim što dio struke traži još neke odgovore na pitanja o fascinantnoj učinkovitosti, javlja N1.

Business Insider i Guardian izišli su s podacima da je generalni direktor Pfizera AlbertBourla na isti dan kad je vijest o cjepivu javno objavljena skupa s dokumentima o dijelu podataka preliminarnih istraživanja, tempirao prodaju 62 posto svojih dionica tvrtke koju vodi. Službeni dokument iz Securities and Exchange Commission pokazuje da je Bourla svojih 132.508 dionica Pfizera prodao po cijeni od 41,94 američkih dolara, ukupno oko 5,6 milijuna dolara.

Foto: EPA/Hina

Kako je bila riječ o danu objave uspjeha sa cjepivom, nikoga nije iznenadilo to što je baš tog dana dionica Pfizera dosegnula rekordnu vrijednost na burzi u odnosu na prethodnu cijelu jednu godinu. Maksimalna cijena u ponedjeljak, nakon skoka vrijednosti od čak 15 posto, bila je 41,99 dolara, odnosno samo pet centi više od onoga koliko je prodao Bourla.

BI objašnjava da je Bourla nalog za prodaju podnio još 19. kolovoza, te da je sve proveo u skladu sa zakonima i internim pravilima, po kojima osoblje tvrtki smije prodavati svoje dionice tih istih tvrtki u svom vlasništvu.

Međutim, ovo objašnjenje je na klimavim nogama jer  je očito da je Bourla ima povlaštene informacije  i možda je baš tempirao  da će  vijesti o cjepivu protiv korone  objaviti na dan kada je  planirao prodati svoje dionice.  Ovaj potez  samo potvrđuje da u igri oko  novog cjepiva nije riječ samo o zdravlju nego i o velikom biznisu. Potez čelnog čovjeka Pfizer sigurno ne  pridonosi stvaranju povjerenja  u velike multinacionalne farmaceutske kompanije.

Foto:Screenshot

Facebook Comments