Bojkot daje rezultate: Bahati trgovci snižavaju cijene za 20 do 30 posto, a jedan drogerijski lanac za više od 50

Bojkot daje rezultate: Bahati trgovci snižavaju cijene za 20 do 30 posto, a jedan drogerijski lanac za više od 50

Savjetnik potrošačke platforme “Halo, inspektore!”, koja je bila među prvima koja je pozvala na bojkot, Josip Kelemen priznao je da je iznenađen golemim odazivom na ovu akciju. Istaknuo je da su građani poslali jasnu poruku o poskupljenjima.

“Ovo je prvi put da su ljudi poslali jednu snažnu poruku bez obzira na političku ili neku drugu pripadnost i rekli su dosta nam je enormnih poskupljenja, dosta nam je inflacije, poduzmite nešto, počnite rješavati, nemojte spavati,” kazao je Kelemen u HRT-ovoj emisiji “Studio 4”, prenosi Poslovni dnevnik.

Iznio je i podatak da su neke trgovine tijekom dana snižavali cijene pojedinih proizvoda. Iako se nekima ovo može činiti kao marketinški trik, Kelemen smatra da su trgovci prepoznali poruku. “To pokazuje da su se trgovci ipak prestrašili,” poručio je, dodavši da su neki trgovački lanci trajno snizili cijene na više od tisuću artikala za čak 20 do 30 posto.

Kelemen je kao primjer naveo drogerijski lanac koji je prvotno prodavao proizvod po cijeni od 2,75 eura u Hrvatskoj, dok je isti taj proizvod u matičnoj zemlji koštao samo 90 centi. “Takva nelogična cijena iritirala je potrošače, pa je taj drogerijski lanac snizio cijenu na 1,25 eura. Dakle, očito je da se cijene mogu prilagoditi”, naglasio je.

Dodajmo ovome kako se i predsjednik Gospodarsko-socijalnog vijeća Krešimir Sever slaže da je bojkot bio vrlo uspješan u svakom pogledu. “Bio je vrlo veliki odaziv građana, posebice mladih ljudi, što je posebno i za pohvaliti. S te strane je bilo logično za očekivati da će se mnogi htjeti ukrcati na taj vlak, da će svoje vagone htjeti prikrcati ovdje i zajedno požnjeti barem dio toga uspjeha”, kazao je. 

“I to je ono što je zapravo loše. Ono što smo mi svi zajedno trebali procijeniti je da kad se već ovako pokrenulo, kad je vrlo jasno i prepoznatljivo kako i tko vodi cijelu akciju, svi koji žele trebaju poduprijeti, ali nema nikakve potrebe da bilo tko od nas žudi za još nekakvim dodatnim zrncem slave s te pozicije da bi dobio na vidljivosti, da bi dobio na važnosti i bilo što drugo”, nastavio je. 

“Činjenica je da je ova akcija prevažna da bismo mi svoje osobne stvari stavljali ispred toga ili pokušavali kroz to ojačati svoju vlastitu poziciju. Najbolja varijanta je da onaj tko je pokrenuo i tko je imao takav uspjeh, da to radi i dalje, a da mi svi ostali podupiremo na moguće načine kako to možemo i na taj način pripomognemo da sljedeća akcija bude još bolja, još snažnija i još kvalitetnija”, uvjeren je. 

“Ovo je bila izvrsna poruka i Hrvatskoj narodnoj banci i hrvatskoj vladi, ali jednako tako i prema trgovcima, dobavljačima, distributerima, prema onima koji su prerađivači i svima onima u lancu koji jedni na druge slažu cijene da mi na kraju to skupo platimo”, napomenuo je. 

Bivši direktor Konzuma Dragan Munjiza smatra kako krajnji cilj bojkota nije bio da se nanese šteta trgovcima, nego da se snizi nivo cijena. “Jučer sam pročitao da je prošli tjedan promet bio manji nego tjedan dana prije za 44 milijuna eura. To se ne odnosi samo na trgovce hranom već i na benzinske postaje, šoping-centre, trgovce neprehranom”, objasnio je. 

“Oko 75 posto tog iznosa odnosi se na trgovce hranom, što je dovelo do procjene da je svaki od najvećih trgovaca pretrpio potencijalni gubitak od 50.000 eura”, dodao je. 

“U svakom slučaju u smislu opće šire poruke da nivo cijena treba biti sličan kako je to u zemljama kao što su Italija, Slovenija, i da nastavak rasta cijena treba zaustaviti, to je vrlo uspješno i za to ne treba deset dana, ali da bi on imao učinka na konkretni fizički subjekt koji radi, samo u Hrvatskoj, dvije milijarde eura, a da ne kažem u Europi, tu će trebati malo više vremena, upornosti i konzistentnosti”, istaknuo je. 

Vjeruje kako su trgovci, zato što im je rastao promet i količinski promet, propustili shvatiti što se valja iza brda. 

“Bilo bi bolje da su tu energiju i taj novac potrošili mjesec-dva prije, da su prepoznali znakove vremena, da iako je promet rastao, trebali su građanstvu možda bolje objasniti njihove pozicije preko strukovnih udruga, početi razgovarati s distributerom i vladom i investirati dio svojih sredstava u zaustavljanje rasta cijena”, poručio je. 

Foto: Hina