Divjak podmeće klipove svom nasljedniku Fuchsu: Zašto je žestoko napala model B?

Divjak podmeće klipove svom nasljedniku Fuchsu: Zašto je žestoko napala model B?

Bivša ministrica obrazovanja Blaženka Divjak gostovala je u N1 Studiju uživo gdje je komentirala početak nove škloske godine u korona uvjetima.

“Sigurno mi je bilo jednostavnije u ulozi sveučilišne profesorice nego ministrice. Što se same školske godine tiče, većina stručnjaka je bila za opciju da učenici budu u školi, ali da moraju biti sigurni. Za one koji nisu u školi moramo organizirati nastavu na daljinu. Dobro je da su pozvali mentore Škole za život da i dalje rade na nastavi na daljinu”, kazala je Divjak.

Neke škole su se zatvorile zbog proboja virusa pa su se s modela A prebacili na model C, odnosno na online nastavu. Divjak najviše mana nalazi kod kombiniranog modela B.

“Svaki početak je težak, ali bilo je dovoljno vremena za pripremu i taj epidemiološki dio se pripremio. Vidim manjkavost kod modela B mješovite nastave, to je najlošije pripremljeni model jer se išlo izmišljati nešto novo umjesto da se uzelo ono što smo mi pripremili u 6. mjesecu. Ovaj model cijepanja razreda niti je metodički opravdan niti je tehnički izvodiv za većinu škola tako da mislim da je u tom modelu ministar imao loše savjetnike”, istaknula je.

Divjak se zalaže ili za model A ili model C, odnosno nastava se treba održavati uživo, a u slučaju proboja virusa svi trebaju pratiti nastavu online.

“Većina škola je uspjela ispuniti epidemiološke mjere tako da su učenici uglavnom u školama, ali to neće biti moguće kroz cijelu godinu, već sada imamo preko 2000 učenika u karanteni”, dodala je.

“Kada smo uspostavili nastavu na daljinu, s obzirom na vrijeme i resurse, bila je jedna od najboljih u Europi”, rekla je.

Dodala je kako su nakon toga proveli istraživanje kako bi vidjeli što treba poboljšati i unaprijediti, no ona sama ne vidi da se to implementiralo u nastavu.

“Što se tiče prijenosa samih predavanja, to je metodički jako slabo. Kako bi taj nastavnik koji je u učionici istovremeno radio i s onima u školi i s onima kod kuće?! To bi značilo da svaka učionica i svi učenici koji prate nastavu kod kuće moraju imati opremu za prijenos, tako da mislim da vrlo rijetke škole u Hrvatskoj mogu to napraviti”, istaknula je Divjak.

Ove godine više od polovice učenika osnovnih i srednjih škola godinu je završilo općim odličnim uspjehom, a Divjak smatra da unatoč brojnim kritikama na nastavu na daljinu, očito je donijela i neke dobre rezultate.

“Kad gledate rezultate državne mature, oni su bili dobri što znači da je dobar dio učenika poboljšao postignuća svojih ishoda učenja i to isto treba uzeti u obzir. Ne treba samo kritizirati nego treba vidjeti i dobre stvari i unaprijediti ih. Najbolje je za učenike da budu u školi, ali to ne znači da iz onog iskustva koje smo imali ne treba učiti”, poručila je.

Bivša ministrica se i sama se vratila na fakultet gdje radi kao sveučilišna profesorica te je komentirala kako se provode epidemiološke mjere na fakultetima, što je dobro, a što ne.

“Mislim da su epidemiološke mjere bile puno kvalitetnije za osnovne škole nego za fakultete. Reći da nastava na fakultetima treba ići uživo, što znači i grupe od nekoliko stotina studenata u jednoj grupi i prostoriji, mislim da je to promašeno. Ono što se sada vidi prema odlukama koje fakulteti donose jest da će većina fakulteta održavati nastavu po hibridnom modelu. To znači da će seminari, laboratoriji, prakse biti uglavnom na fakultetu, a predavanja online. Mislim da su fakulteti malo rastezljivo tumačili te epidemiološke upute, što je dobro”, poručila je.