Mate Rimac je jako uvrijeđen i ljuti se na opravdanu kritiku: Evo što kaže zašto kasni i što je napravio s državnim milijunima

Mate Rimac je jako uvrijeđen i ljuti se na  opravdanu kritiku: Evo što kaže zašto kasni i što je napravio s državnim milijunima

Javio se Mate Rimac kojeg je danas prozvala Katarina Peović zbog nepoštivanja rokova. Dobio je od države više od 52 milijuna kuna, a onda nije ispunio ono što je obećao.

Prozvana je i vlast, odnosno HAMAG-BICRO, a optužba uopće nije bezazlena. Niti je ideološki obojena.

– Prema našim informacijama, homologacija nije izvršena iako je prilikom predstavljanja Nevere spominjano da se ide za “globalnom homologacijom”, što god to značilo – za “Slobodnu” govori Katarina Peović.

Na stranicama Rimčeve tvrtke, dodaje saborska zastupnica, nema nikakvih informacija o isteku roka za homologaciju. A o tome ne javlja ni HAMAG-BICRO.

– Rok je istekao, a o tome se šuti. Posebno je zanimljivo da je jednom već bio pomaknut pa smo se odlučili obratiti ministru Ćoriću s pitanjem o rezultatima tog projekta. Napominjemo da se, uz homologaciju, u projektu navodi da bi se do 30. lipnja 2020. godine, što je poslije pomaknuto na 30. lipnja 2021. godine, trebali ostvariti i poprilično bajkoviti ciljevi – kaže Katarina Peović.

Evo što je napisao Mate Rimac.

“Stvarno se nisam mislio uključivati u ovo ali ovako na brzinu

• Tu se radi o razvoju Nevere, u koju smo mi uložili preko 130M Eura (od naših investitora) a ovdje smo prozvani za 7M Eura EU novca (ne iz proračuna)• Volio bih vidjeti neki drugi R&D projekt u RH sa toliko velikim iznosom investicije i samofinanciranja (5% iz EU fondova, 95% vlastita sredstva)

• Na projektu radi full-time preko 500 ljudi, većinom inženjera a parcijalno svi zaposlenici Rimac Automobila (preko 1.000 ljudi) + stotine vanjskih dobavljača i suradnika

• Kompleksnost razvoja ovakvog proizvoda gospođa Peović ne može zamisliti. Razviti i proizvesti ovakav proizvod u Hrvatskoj je bilo nezamislivo do sada• Kasnimo – jebiga. Kasni i Mercedes sa AMG Project One 2 godine, Aston Martin kasni 3 godine sa Valkyriem itd. Nismo nikad krili da kasnimo.

• Istovremeno gradimo firmu, proizvod, proizvodne pogone, procese, tim, strukturu… Velik je zalogaj. Zar je toliki grijeh kasnit?

• Bili smo maksimalno transparentni sa cijelim projektom – na našem YouTube kanalu se mogu vidjeti crash-testovi, proizvodnja, razvoj, simulacije… Garantiram da niti jedan razvoj automobila nije toliko detaljno i transparentno popraćen

• Završavamo homologaciju i pokrenuli smo proizvodnju – uskoro ćemo pokazati prve aute kupaca

• Do sad je proizvedeno 16 prototipva i pred-serijskih automobila. Prošli tjedan je krenula proizvodnja auta za kupce dok se istovremeno rade finalni homologacijski testovi. Očekujemo da će homologacija završiti prije prvih isporuka.

• Ove godine je desetke novinara testiralo auto – postoji hrpa testova u stručnim časopisima i na YouTube-u. Svi koji su ga testirali su bili oduševljeni. Čak smo srušili svjetski rekord za ubrzanje cestovnih auta (kada završi homologacija auto neće biti sporiji – dakle rekord će i dalje stajati)

• Na početku projekta smo bili 300-tinjak zaposlenika. Utrostručili smo se od tada – kada pričamo o efektima projekta, to je već dosta dobar KPI. A zapravo je projekt tek krenuo (još treba proizvesti sve aute)

• Što je sa stotinama drugih projekata u sklopu istog financiranja – IRI-a? Da li su svi po planu? Nitko ne kasni?Ako smo ikako oštetili državu (ili EU) sa ovim projektom – ja ću osobno garantirati da vraćamo svaku kunu od tih 7M Eura za koje nas se proziva. Mislim da je korist koju država dobiva od ovog projekta nemjerljiva”,