Mate Rimac govorio je na konferenciji “Mogućnosti europskog Zelenog plana” u organizaciji Jutarnjeg lista, predstavništva Europske komisije i Europske investicijske banke.
Oocijenio je da se u posljednjih nekoliko godina dogodila ogromna promjena u Hrvatskoj kad je u pitanju otvorenost institucija prema projektima iz domene zelene tranzicije.
– Prije desetak godina, primjerice, jedva sam se izborio kredit kod HBOR-a, mislim da sam još uvijek osobni jamac za taj kredit, ali bilo je što je bilo. Sada je sve drugačije, slušam o novim električnim punionicama, sve većim poticajima za proizvodnju energije iz sunca, vjetra i vode. Ključno je, međutim, pitanje što hrvatska industrija može ponuditi u realizaciji velikih investicija zelenog plana – komentirao je Rimac. Dodao je kako se uvijek suočavao s pitanjem kada će napraviti automobil za prosječnog hrvatskog građanina i odgovarao da to nema smisla.
– Budućnost prometa nije vlasništvo nad automobilom, već korištenje vozila po potrebi. Uz to, teško se natjecati s kompanijama koje nešto rade već sto godina. Možete imati priliku samo ako ponudite nešto novo. Naša prilika je mobilnost budućnosti, vozila i infrastruktura budućnosti. Znači, nećemo proizvoditi auto za svakog, ali ćemo proizvoditi auto servis za svakoga. To razvijamo u Zagrebu, ali to je samo prva točka, ići ćemo dalje u svijet. Zbog konkurentnosti ne želimo taj projekt iznositi u javnost u detaljima, dok za to ne dođe vrijeme – kazao je Mate Rimac.
Mate Rimac podsjetio je da je do sada privukao oko 300 milijuna dolara ulaganja u svoj biznis.
– Kad bi izašli na burzu, Rimac Automobili odmah bi postali jedna od tri najveće kompanije u Hrvatskoj. S druge strane, mi razvijamo projekte koji, ako uspiju, mogu Rimac Automobile načiniti sto puta većom firmom nego što smo sada. Autonomni, robot- taksi je jedan ogromni projekt, velikih dimenzija, u kojem je naš budući centar u Zagrebu samo začetak – ustvrdio je Mate Rimac koji međutim nije ništa rekao o tome zašto kasni s projektom za koji je od države dobio više od 52 milijuna kuna.
NAJPOZNATIJI hrvatski proizvođač električnih hiperautomobila Mate Rimac našao se u nezavidnoj situaciji da se javno brani od optužbi da je probio rokove u projektu koji je s 52.2 milijuna kuna financiran preko Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO).
Zbog toga su ga prozvali iz Radničke fronte, upozoravajući da je projekt razvoja i homologacije električnog hiperautomobila Nevera prvotno trebao biti gotov do 30. rujna 2020. godine, javlja Index.
Rimac dvaput tražio produljenje roka
Rimac je dobio produljenje do 30. lipnja ove godine, a onda je, prema podacima HAMAG-BICRO-a, 22. srpnja 2021. dostavio zahtjev za produljenje trajanja projekta do 30. 6. 2022., što su mu i odobrili HAMAG-BICRO te Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja.
“Razlog traženog produljenja je nemogućnost dovršenja homologacije vozila zbog otežanih uvjeta uslijed pandemije covida-19”, rekli su iz HAMAG-BICRO-a.
Foto: Hina