“Imamo četvero jakih predsjedničkih kandidata: Moguće je da u drugi krug ne prođu Kolinda i Milanović”

“Imamo četvero jakih predsjedničkih kandidata: Moguće je da u drugi krug ne prođu Kolinda i Milanović”

U emisiji Zoom Zagreb na Z1 televiziji gostovali su kolumnist i novinar portala Direktno Marijan Opačak i glavni urednik portala Teleskop Dražen Ćurić. Komentirali su aktualnu temu predsjedničkih izbora te otkrili na koji način kandidati ulaze u ovu utrku.

Po završetku europskih izbora, počela je kampanja za predsjedničke izbore. Iako ne službeno, neki kandidati već polagano prikupljaju političke bodove, dok drugi strpljivo čekaju svoje vrijeme na političkoj sceni. Dosad je 2004. godine bilo najviše, 13 kandidata, a iz dana u dan broj kandidata koji nagovješćuju svoju kandidaturu raste. Stoga, na predstojećim izborima možemo očekivati da se ta brojka može čak i nadmašiti.

Nadolazeći predsjednički izbori uistinu će biti raznovrsni. SDP je plasirao svog ‘retro-kandidata’ Zorana Milanovića, HDZ i Kolinda Grabar-Kitarović odabrali su strpljivu strategiju, Škoro putem Facebooka već je djelomično i najavio svoj program, a iz prikrajka vrebaju Pernar, Kolakušić i ostali.

“Kolakušić kao veliki izazivač, Milanović kao predstavnik stare ljevice, Škoro kao predstavnik Suverenista i čekamo još Kolindu Grabar-Kitarović. Bit će ovo vrlo zanimljivi izbori, po prvi puta građani će uistinu moći birati za neke opcije, a ne samo za manje zlo. Stvari su otvorene i svaka prognoza bi bila vrlo neodgovorna.”, smatra Ćurić.

Isto tako, vrlo značajan problem je i oglašavanje kandidata na društvenim mrežama.

“Predsjednički kandidati oglašavaju se na društvenim mrežama, zasipaju nas informacijama i svakakvim statističkim podacima, a onda kada dođu pred medije, kada im je to omogućeno, onda ignoriraju pitanja i preskaču tu platformu. Nitko ne želi odgovoriti na postavljena pitanja, već svako kreira svoj sadržaj koji želi plasirati i na osnovu toga stvoriti sliku o sebi.”

 

Ćurić nije htio otkriti tko je favorit u predsjedničkoj utrci, ali je zapazio jednu vrlo bitnu stvar pri predstavljanju nekih aktualnih kandidata.

“Milanović nije imao strast u svom govoru, nisam kod njega osjetio želju i strast, kao ni kod Škore. Tu se krije i šansa kod Kolakušića, kada krene u svoju kampanju, a i Kolinda Grabar-Kitarović tu gradi svoju priliku”, smatra Ćurić dodajući da je moguće da u drugi krug prođu  Škoro i  Kolakušić

“Ne tvrdim da će se to dogoditi, ali to nije nemoguće”, naglasio je Ćurić.

Opačak smatra da su stvari još relativne jer pred nama je još dugih šest mjeseci predsjedničke utrke.

“Milanović me iznenadio jer je relativno pametno izašao sa svojim programom baš na dan obljetnice HDZ-a. Osim toga, uspio je potaknuti druge kandidate da počnu izlaziti. Škoro je uhvatio tu udicu, ali je i dao predsjedničku kampanju u smirenom tonu, bez puno obećanja, u predsjedničkom okruženju. Dobro je da se povezao s ustavnim promjenama jer je to nešto što se treba mijenjati, ali opet nisam siguran koliko je pametno povećavati sebi ovlasti jer se to može dvosmisleno protumačiti”, rekao je.

 

“S druge strane, tu je i Kolakušić koji ide u Europski parlament i prvo se tamo mora opredijeliti za stranku. Treba svakako napomenuti da nije isto biti dio hrvatskog parlamenta i Europskog, to su dvije različite stvari. Što se tiče Kolinde Grabar-Kitarović, ona se opredijelila za pametnu opciju. Šest mjeseci je do izbora i ona će odlučiti kad je pravi trenutak za njenu kampanju”, istaknuo je naš kolumnist Marijan Opačak.

Ipak, najveće iznenađenje je upravo Miroslav Škoro i njegovi iznenađujuće dobri rezultati na anketama.

“Nije to ništa novo, vidjeli smo u Ukrajini kako je Zelenskij odnio pobjedu, vidimo i u Americi sve veći trend ulaska sportaša, glumaca i brojnih drugih u političke vode. Ali nije to problem, ključno je na osnovu te slave koju su stekli u svojoj domeni pretočiti u kvalitetnu političku karijeru. Jer kada uđu u politički svijet, oni prestaju biti to što su bili i poprimaju političku funkciju”, smatra Ćurić.

Opačak se složio s Ćurićem te ukazao na bitan segment komunikacije s javnosti.

“Škoro će morati poraditi na komunikaciji s medijima i javnosti. Nije isto dati izjavu o koncertu ili o pobačaju i sličnim, važnim društvenim temama koji imaju važnost. Mora se dogoditi ta promjena u načinu komuniciranja”, zaključio je Opačak.

Foto: snimka zaslona