Katarina Peović ne vjeruje “Neveri”: Mate Rimac nije napravio ono što je obećao kada je dobio 52 milijuna kuna potpora od države

Katarina Peović ne vjeruje “Neveri”: Mate Rimac nije napravio ono što je obećao kada je dobio 52 milijuna kuna potpora od države

Poslala sam zastupničko pitanje ministru Ćoriću o 52,2 milijuna kuna potpora dodijeljenih Rimcu za homologaciju Nevere. Svi su rokovi probijeni, homologacija nije izvršena, a očito nikome osim Radničkoj fronti nije bitno na što se novac troši kad se radi o medijskim i političkim liblinzima.

Prije nego što nastavimo, da objasnimo: zastupnica koja je postavila pitanje je Katarina Peović, a svoje birače zastupa u Saboru Republike Hrvatske; ministar Ćorić kojemu je postavila pitanje je Tomislav Ćorić, ministar gospodarstva i održivog razvoja u Vladi Republike Hrvatske; Rimac je Mate Rimac, hrvatski inovator i poduzetnik, osnivač i direktor tvrtke Rimac Automobili; Nevera je električni sportski automobil koji proizvode Rimac Automobili; Radnička fronta je politička stranka na hrvatskoj ljevici čija je članica i Katarina Peović; 52,2 milijuna kuna nepovratna su sredstva odobrena tvrtki Rimac Automobili za razvoj Nevere posredstvom Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije, u nastavku teksta HAMAG-BICRO, javlja Slobodna Dalmacija.

Fronti na meti

Nije tajna da Radnička fronta ne voli Matu Rimca. Blago rečeno. On za njih predstavlja sve ono najgore što kapitalizam nudi. Baš sve. U više su navrata javno istupali protiv mladića rođenog u Livnu pokušavajući uvjeriti medije da mu prestanu tepati. Nisu uspjeli. A jako su se trudili.

Redovito spominju i poduzetnikova oca Ivana Rimca, kojega nazivaju HDZ-ovim privatizacijskim tajkunom. Osuđivanim zbog gospodarskih malverzacija. Spominju i mnoge dosadašnje Rimčeve “medijski napuhane” e i milijune kojima se barata kao da su pijesak. Ni grabež za zemljište u Svetoj Nedelji, gdje Rimčeva tvrtka ima sjedište, ne propuštaju spomenuti.

No, posljednji istup čini se najkonkretnijim. Prozvana je u njemu i vlast, odnosno HAMAG-BICRO, a optužba uopće nije bezazlena. Niti je ideološki obojena.

– Prema našim informacijama, homologacija nije izvršena iako je prilikom predstavljanja Nevere spominjano da se ide za “globalnom homologacijom”, što god to značilo – za “Slobodnu” govori Katarina Peović.

Na stranicama Rimčeve tvrtke, dodaje saborska zastupnica, nema nikakvih informacija o isteku roka za homologaciju. A o tome ne javlja ni HAMAG-BICRO.

– Rok je istekao, a o tome se šuti. Posebno je zanimljivo da je jednom već bio pomaknut pa smo se odlučili obratiti ministru Ćoriću s pitanjem o rezultatima tog projekta. Napominjemo da se, uz homologaciju, u projektu navodi da bi se do 30. lipnja 2020. godine, što je poslije pomaknuto na 30. lipnja 2021. godine, trebali ostvariti i poprilično bajkoviti ciljevi – kaže Katarina Peović.

Visoki ciljevi

Podsjeća i koji su to ciljevi: povećanje prihoda od prodaje novih proizvoda za tržište od 822 posto, povećanje ulaganja poduzeća u područjima “promet i mobilnost” i “energija i održiv okoliš” u odnosu na prošlu godinu za 620 posto, povećanje dobiti za 1931 posto, povećanje broja zaposlenih za 413 novih radnika, povećanje izvoza za 904 posto i povećanje ukupnog prihoda za 741 posto.

– Svjesni smo da se cijeli Rimčev poslovni model temelji na lažnim obećanjima i “hajpanju”, i nemamo problema s tim da on takve priče prodaje privatnim ulagačima, ali u poslovanju s državom i upravljanjem zajedničkim novcem, koji u državnu blagajnu dolazi iz krvavog rada naših radnika, očekujemo odgovornost svih aktera – zaključuje perjanica Radničke fronte.

Iz Rimčeve tvrtke još uvijek nam nisu odgovorili na pismeni upit poslan u srijedu 13. listopada. Pitanje je bilo jednostavno:

“U kojoj je fazi provedba državne potpore koju je u iznosu od 52,2 milijuna kuna 2018. godine dobila tvrtka Rimac Automobili d.o.o. i kako komentirate tvrdnje saborske zastupnice Katarine Peović da su svi rokovi prošli i da ništa od ugovorenog nije ostvareno?”

Odgovor smo zato dobili iz HAMAG-BICRO-a. U njemu stoji kako tvrtka Rimac Automobili d.o.o. projektom KK.01.2.1.01.0040 namjerava razviti i homologirati električni superautomobil koji će predstavljati novitet na globalnom tržištu. Piše i kako će nakon završetka projekta proizvod biti na TRL 8 razini tehnološke spremnosti za komercijalizaciju na globalnom tržištu.

“Cilj stvaranja vlastitog inovativnog proizvoda je ponuditi tržištu jedinstveni proizvod čije je globalno tržište u trenutku prijave projekta procijenjeno na 1,036 mil. USD godišnje te će uspješnim završetkom projekta tvrtka biti spremna za komercijalizaciju supersportskog automobila, kao i baterijskih paketa i infotainment sustava”, precizno se navodi u dopisu koji smo dobili iz HAMAG-BICRO-a.

Kriva je pandemija

Dodaju i kako je “korisnik izvijestio da je izvršio sve glavne projektne aktivnosti Razvoj i homologacija supersportskog električnog automobila C2 i Nabavka nematerijalne imovine osim homologacije automobila, što predstavlja finalnu fazu provedbe projekta.”