iroslav Škoro, kandidat na predsjedničkim izborima, naveo je u izvješću Državnom izbornom povjerenstvu da na promidžbu na društvenim mrežama nije potrošio ni jednu kunu, ali Facebook otkriva da je za političku kampanju samo na toj mreži potrošio 10.727 eura.
Naime, prema podacima Facebooka, službena stranica Miroslava Škore na oglase povezane s društvenim pitanjima, izborima i politikom u razdoblju od ožujka 2019. godine do 20. siječnja 2020. godine potrošila je 10.727 eura.
Podaci o potrošenom iznosu specificiraju da je od ukupno potrošenog iznosa jedan dio oglasa na Facebooku prikazivan bez izjave o odricanju odgovornosti i za to je plaćeno 1010 eura, dok je ostatak od 9717 eura potrošen na ime Miroslava Škore, donosi Index.hr.
No, nesuđeni predsjednik Miroslav Škoro u Financijskom izvještaju o financiranju izborne promidžbe za razdoblje od 30.7.2019. do 21.1.2020. godine naveo je kako je pod stavkom društvene mreže potrošio – nula kuna!
Prema službenom obrascu, Škoro je naveo da je kao predsjednički kandidat imao 3.118.911,27 kuna troškova. Također, naveo je kako je u kampanji raspolagao s 2,754.206,15 kuna primitaka, te je tako u njegovom izvješću utvrđen manjak u iznosu 364.705,12 kuna.
Od primitaka u Škorinoj kampanji najveći dio činila su njegova vlastita sredstva, a ako je vjerovati njegovom službenom financijskom izvještaju koji je poslao Državnom izbornom povjerenstvu, uložio je 2,15 milijuna kuna u svoju kampanju.
Ostatak su bili primici od donacija, a činili su 604.206,15 kuna.
Od tih primitaka Škoro je 264.500 kuna dobio u novcu od pravnih osoba, te još 56.562.50 kuna u obliku proizvoda ili usluga.
Od fizičkih osoba, tvrdi Škoro, u novcu je primio 273.243,65 kuna, te još 9.900 kuna u obliku proizvoda ili usluga.
Na popisu troškova predsjedničke kampanje Miroslava Škore nekoliko je ništica. Osim što je naveo kako za reklamiranje na društvenim mrežama nije izdvojio niti jednu jedinu kunu, što se pokazalo neistinitim, budžet od nula kuna Škoro je naveo i za još neke stavke troškovnika.
Nula kuna tako je navodno izdvojio za naknade troškova volonterima, za autorske honorare i ugovore o djelu, za usluge studentskog servisa, za uređenje prostora, usluge čuvanja imovine i osoba, te financijske troškove poput bankarskih usluga i usluga platnog prometa.
Nakon što je Facebook razotkrio da je Škoro ipak trošio na društvene mreže, nameće se logično pitanje koliko su uopće ostale stavke navedene u financijskom izvješću predsjedničkog kandidata Miroslava Škore doista točne.
U slučaju da se službeno utvrde neistinitosti u financijskom izvešću kandidata, kakve kazne možemo očekivati? Slaven Hojski iz Državnog izbornog povjerenstva u telefonskom razgovoru za Index je kazao da DIP mora napraviti konačno izvješće 10.3., a još moraju čekati izvješća kandidata iz drugog kruga do 4. veljače. DIP je, pritom doznajemo, cijelo vrijeme prikupljao svoju dokumentaciju vezanu uz sve kandidate.
“Prikupljali smo ono što smo mi nalazili u medijima, na društvenim mrežama i na portalima. Normalno da nismo mogli pokriti cijele društvene mreže, to vam je valjda jasno. Ali mogli smo napraviti svoju dokumentaciju tako da možemo uspoređivati s njima. Ako se utvrde stvari koji nisu u skladu s zakonom, ide prijava preko DORH-a na Prekršajni sud, a kazne su do 20 tisuća kuna”, kazao je Slaven Hojski iz DIP-a.
Što se tiče troje kandidata koji su dobili pravo na naknadu izbornih troškova jer su prešli propisani prag od 10 posto, a to su Milanović, Grabar-Kitarović i Škoro, Državno izborno povjerenstvo u slučaju da utvrdi nepravilnosti može iskoristiti sankciju za kojom su posegnuli kod SDP-a na europskim izborima, kad je DIP uskratio dio naknade troškova zbog određenih nepravilnosti.
“Kod ta tri kandidata možemo uzeti dio troškova izborne promidžbe ako nešto utvrdimo. Uz administrativnu sankciju vezanu uz naknadu troškova ide paralelno i prekršajna prijava”, pojasnili su nam moguće kazne u DIP-u.
Foto:N1