Krnja školska godina: Fuchs predstavio plan za početak škole, ima jako puno ograničenja

Krnja školska godina: Fuchs predstavio plan za početak škole, ima jako puno ograničenja

U Ministarstvu znanosti i obrazovanja u tijeku je predstavljanje Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 vezano za rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2020./2021. Nastava počinje 7. rujna.

Upute predstavljaju ministar znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Radovan Fuchs i dr. sc. Ivana Pavić Šimetin, zamjenica ravnatelja HZJZ-a te ujedno koordinatorica Radne skupine za razradu i predlaganje mjera za početak pedagoške, školske i akademske godine 2020./2021.

Osnovno je pravilo da u školu ne ide dijete koje ima simptome, u samoizolaciji je ili ima covid-19. Distanca, osobna higijena i redovito provjetravanje prostora je važno, piše N1.

Predlažu dvostatnu ili trosatnu nastavu ili u smjenama, kao i da nastava ne počinje u isto vrijeme, izvijestila je Pavić Šimetin.

Maske su obavezne u nekim situacijama u školi, a mora se i odrediti prostor za djecu koja pokažu simptome i trebaju pričekati roditelja.

Međusobna komunikacija osoblja isto uz maske, kao i za pomoćnike u nastavi. Obavezne su za učenike od 5. razreda osnovne škole i srednjih škola, a isto se odnosi na nastavnike, ako se ne uspije postići u učionici razmak od dva metra.

Djelatnici bi maske trebali nositi cijelo vrijeme.

Apelira se na roditelje da mjere temperaturu djeci prije odlaska u školu. Od prvog do četvrtog razreda i predškolsku dob roditelji moraju voditi evidenciju temperature.

Smatra se da samo izrazito osjetljve osobe ne smiju raditi u vrtićima i školama dok oni s kroničnim bolestima mogu, ali im preporučuju nošenje maski.

Ministar Fuchs zahvalio se HZJZ-u i svim ljudima koji su bili u Savjetu. “Sukus svega skupa je u osnovnoj školi razlika između provođenja nastave od 1.-4. razreda, oni pohađaju školu u balončiću, ulaze integralno u razred, u razredu su cijelo vrijeme, ne izlaze pod odmorom van, kontrolirano odlaze u sanitarne čvorove, formira se izdbovjena kohorta koja u najvećjoj mogućoj mjeri omogućava da nema miješanja.

Sva djeca su u razredu bez maski i njihova učiteljica je bez maski. Postoji mogućnost dolaska učitelja sa strane u segmentima izborne nastave, onda u razred takav nastavnik može ući i držati predavanje s maskom. Nema spajanja djece iz drugih razreda i formiranja zajedničkih grupa.

Od 5.-8. razreda iste su epidemiološke mjere, razred se dijeli po pola kako bi se osigurao razmak, ako je to nemoguće onda učitelj i učenici imaju maske.

U srednjim školama nošenje maski ovisno o distanci među učenicima.

Fuchs kaže da je u pripremi i opširniji dokument koji razrađuje sve scenarije, kako bi olakšali ravnateljima i djelatnicima škola. Sutra će putem Skypea razgovarati s ravnateljima i najavio je call centar u MZO-u.

Na pitanje oko toga tko će osigurati maske za djecu Fuchs odgovara da je dosta osnivača reklo da će nabaviti. Očekuje da se osnivači oko toga potrude, a ako zapne uskočit će MZO. Platnena maska dođe oko osam kuna, ja bih za dijete uzeo četiri maske, nije to preveliki problem, ali pomoći ćemo kao ministarstvo.

Foto: Edvard Šušak/Hina