Mate Rimac odustaje od još jednog obećanja: Je li prisilni rad samo izgovor?

Mate Rimac odustaje od još jednog obećanja: Je li prisilni rad samo izgovor?

Rimac Group i Camel Group u procesu su raskidanja suradnje na zajedničkoj kompaniji (joint venture) koja je imala tvornicu električnih motora i baterija u Kini”.

Prošlog kolovoza SAD je zabranio uvoz robe Camel Groupa i Chenguang Biotech Groupa, proizvođača začina i ekstrakata u sklopu nastojanja da se iz američkih nabavnih lanaca eliminira praksa prisilnog rada, kako je navelo ministarstvo domovinske sigurnosti. Peking je odbacio optužbe.

Godine 2017. kineski proizvođač baterija uložio je u Rimac grupu 30 milijuna eura, što mu je u tom trenutku osiguralo drugi po vrijednosti udio u hrvatskoj kompaniji. U 2018. dogovorena je gradnja zajedničke tvornice električnih motora i baterija u Kini.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Željko Pervan završio u bolnici na operaciji: Ako preživim, vidimo se uskoro



Camel i Rimac planirali su u tvornicu u Xiangyangu, u pokrajini Hubei, uložiti 158,2 milijuna dolara. Hrvatska kompanija trebala je osigurati pet milijuna eura, znanje i tehnologiju, što bi joj osiguralo udio od 40 posto, a ostatak novca pribavio bi Camel.

Krajem prošlog tjedna Rimac grupa objavila je u izjavi za njemački poslovni tjednik Wirtshaftswoche da je “primila na znanje optužbe o prisilnom radu u Camel grupi, jednom od našh ulagača”.

Camel po navodima hrvatske kompanije prihvaća načela odgovornog i etičnog poslovanja, istaknuli su u Rimac grupi, dodavši da zajednički projekt nije operativno aktivan od 2022. i da je trenutačno u postupku gašenja, citira njemački list.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Nervozna Nina poručila: Ne zanimaju me anonimni svjedoci

Kineska kompanija nije bila odmah dostupna za komentar, napominje Reuters.

Sredinom veljače tisuće automobila njemačkih marki Audi i Porsche, dioničara Rimac Automobila, zaglavile su pred američkim lukama zbog carinske provjere dijelova proizvedenih u zapadnoj Kini koji podliježu zabrani uvoza zbog sumnji u prisilni rad.

Podsjetimo, jošm 2018. godine Rimac Automobili i Camel grupa ugovorili su da će do kraja ove godine izgraditi u Kini tvornicu električnih motora i baterija vrijednu milijardu kuna. Mate Rimac kaže da je ovo važan poslovni iskorak za kompaniju, jer će nova tvornica biti usmjerena isključivo na kinesko tržište.

– Kina nam je važna jer predstavlja najveće tržište na svijetu za električne automobile, autobuse, kamione i druga prijevozna sredstva te bilježi najveći rast – izjavio je za Poslovni dnevnik Rimac. Kina, prema udruzi proizvođača vozila CAAM-a, mjesečno proizvodi 2-3 milijuna vozila, od kojih pet posto čine e-vozila.

U Rimac Automobilima objašnjavaju da je plan kineske vlade prijeći u cijelosti na električna vozila. To znači de će se potražnja za električnim motorima, baterijama i drugim sustavima koji se ugrađuju u e-vozila, a što trebaju tamošnji proizvođači, u sljedećem razdoblju povećati za približno 20 puta.

Zasad se, prema podacima CAAM-a, u Kini mjesečno proizvede od 110 do 130 tisuća e-vozila, a tvornica motora i baterija, koju grade Rimac i Camel, za početak će imati godišnji kapacitet od 50 tisuća jedinica.

– Kina se strateški opredijelila prema električnim vozilima i već danas ima u planu transport potpuno prebaciti na električni pogon pa smo napravili iznimku za kinesko tržište. Tvrtka Rimac Automobili razvoj i proizvodnju za sva ostala svjetska tržišta zadržava u Hrvatskoj – ističe Rimac. Za Rimca su uvjeti novog posla s Kinezima iznimni. Vjerojatno je ovo u startu najisplativija i najpotentnija hrvatska investicija u Kinu. Ukupno ulaganje u novu tvornicu je 158,2 milijuna dolara, gotovo milijardu kuna. Rimac Automobili u tome sudjeluje s pet milijuna eura u novcu te sa znanjem i tehnologijom. Ostatak ulaže Camel. Rimac je za to dobio 40 posto udjela u novoj tvornici, koju su nazvali, Zhongke Luo Rui Technology Co.