Mirjana Hrga: Nemam djecu, ali imam pitanja. Zašto se skrivaju imena roditelja problematičnog učenika koji maltretira cijeli razred?

Mirjana Hrga: Nemam djecu, ali imam pitanja. Zašto se skrivaju imena roditelja problematičnog učenika koji maltretira cijeli razred?

Zamjenica zagrebačkog gradonačelnika Danijela Dolenec rekla je u utorak da se uskoro može očekivati dovršetak postupka revizije Rješenja o primjerenom programu obrazovanja za dječaka problematičnog ponašanja u zagrebačkoj školi, a moguće bi mogao biti predložen novi oblik školovanja.

I danas je nastavljen bojkot dolaska na nastavu učenika 4. razreda u novozagrebačko osnovnoj školi, koji traje već danima. Rješenje o novom primjerenom obliku školovanja za učenika s problematičnim ponašanjem iz razreda još nije doneseno. Roditelji ostalih učenika poručuju da su ogorčeni zbog ‘nedjelovanja institucija’ i traže hitno rješenje.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Thomas Bauer tvrdi: Tomašević i njegovi možemovci namjerno stvaraju prometne gužve po Zagrebu. Njima su vozači automobila neprijatelji

“Izvijestili smo medije kako izgleda postupak koji vodi do izdavanja eventualno novog Rješenja o drugačijem primjerenom obliku školovanja i tada smo komunicirali koji su to koraci, koji je otprilike vremenski okvir i naša očekivanja; Gradski ured je drugi na potezu, nakon što od Stručnog povjerenstva škole zadobijemo zahtjev. Očekujemo da će to biti ovaj tjedan”, izjavila je Dolenec na konferenciji za medije u utorak, na novinarski upit kada će se donijeti Rješenje i hoće li to biti ovaj tjedan.

Mirjana Hrga: Nemam djecu, ali imam pitanja. Zašto se skrivaju imena roditelja problematičnog učenika koji maltretira cijeli razred?, fotografija
Zamjenica gradonačelnika Danijela Dolenec

Stručna služba Osnovne škole na temelju novih saznanja prikuplja svu potrebnu dokumentaciju, uključujući i zdravstvenu, koju će uputiti Gradu Zagrebu i na temelju koje se može izdati drugačije Rješenje, ovisno što se u tim mišljenjima stručnjaka nalazi, pojasnila je Dolenec.

“Prema svemu što sada znamo, to doista upućuje na to da će biti izdano novo Rješenje, odnosno rješenje koje će upućivati na drugačiji primjereni oblik školovanja”, rekla je. Ali, dodala je Dolenec, “to se ne može prejudicirati, niti mislim da pomaže kada bilo koji ministar ili druge uključene institucije umanjuju problem ili sugeriraju da je nekome taj problem lako riješiti”.

Upitana kakav bi to novi oblik školovanja za dječaka četvrtog razreda mogao biti, Dolenec je navela kako Stručne službe škole na temelju svega što im je poznato, mogu sugerirati da sadašnji oblik školovanja, odnosno redovni razred s pomoćnikom u nastavi, nije najbolji, odnosno da nije najviše u interesu djeteta.

“To je nekako što se očekuje, ali mi to ne znamo. Dakle, to se temelji na procjeni stručnjaka, zato oni postoje da tu procjenu naprave. Ako oni sugeriraju neki drugi oblik školovanja, onda to Grad i njegovo povjerenstvo dodatno evaluira, a na kraju, suglasnost za takav drugi oblik školovanja daje Ministarstvo”, rekla je.

Što se tiče prozivki resornog Ministarstva, Dolenec je ponovila kako je za rješavanje ovako složene situacije potreban konstruktivan pristup svih, dodavši da javnosti i roditeljima “opravdano smeta kada nadležne institucije samo prebacuju lopticu”.

Ustvrdila je kako to Grad Zagreb ne radi, već školi pruža svu potrebnu podršku i komunicira propise koje donosi nadležno Ministarstvo obrazovanja.

Slučaj je komentirala i novinarka i poduzetnica Mirjana Hrga. Smatra da mediji loše rade svoj posao i da bi trebali imenovati glavne aktere ove tužne priče. Njezinu objavu prenosimo u cijelosti.

“Nema predrasude jer kako bi mi nekada u lice sasuo Bandić

– “nemam ni djecu pa ni pravo da o tome pričam” – ali imam pitanja kao običan građanin zasut pričom o djeci “u jednoj zagrebačkoj školi koja danima (čini mi se sad već godinama) ne idu u školu zbog “dječaka neprimjerenog ponašanja”.

Zanima me:

a) što im taj mali točno radi?

b) kakve su to “radnje” da mu nastavnica ne može stati na kraj?

I najvažnije:

– čije je to dijete?

– ima li roditelje?

-jesu li to neki bespomoćni luđaci kojima treba uzeti dijete jer ga ne znaju ili krivo (opasno) odgajaju ili je priča posve drugačija

tipa:

baš su dragi, omiljeni u društvu, ni sami ne kuže kako im je dijete tako ispalo ali pošto dijete ima svoja prava, a roditelji su eto “OK”, mi i dalje ne znamo čiji nas to “uradak” već danima u javnosti maltretira

Imam i pitanje za roditelje koji se protive “malom u razredu njihove djece”:

da je moje i da znam da sam u pravu, ne da bih brda pomaknula nego bih prije toga sigurno pred kamere stala svojim licem, imenom i prezimenom i svojim glasom. Čemu potreba da se blura njihovo lice i modificira glas kao da se radi o nemoćnoj, maltretiranoj ženi iz sigurne kuće ili maloljetnoj žrtvi! Zašto skrivaju identitet? Tko bi ih osudio što žele zaštititi svoju djecu?

Dakle, bilo bi dobro da već jednom i roditelji i mediji, stavite karte na stol kao u neka dobra strana vremena i da čujemo priču:

– čiji je taj mali (u prijevodu:

kakav je profil ljudi koji su ga uspijeli tako “izazovno odgojiti” i zašto – pa da bude pouka nekim mladim roditeljima koji se možda također gube u odgoju)

– tko su ovi ljudi što svako malo sazivaju medije i što mali točno radi njihovoj djeci da steknemo dojam do kuda te devijacije mogu ići?

Ovako, imamo kao društvo puno tema koje objektivno gore:

– izbori u SAD-u

– ludovanje Izraela

– ruske akcije u Ukrajini

a mi i dalje trošimo medijske minute s milijun upitnika i bez ikakve informacije korisne za širu javnost dok važne teme idu na 40 sek u udarnim informativnim emisijama.

A baš te teme mogle bi nam svima uzeti mjeru: i kroz cijenu plina i kroz cijenu žita i kroz cijenu struje i kroz (ne)održivi turizam od kojeg živimo a koji bi mogao flopnuti u sekundi….

Da zaključim:

ako nemaju hrabrosti imenom i prezimenom , glasnim glasom prenijeti iskustvo koje bi za nas kao društvo bilo korisno, neka nas poštede. Zajedno s medijim koji se ponašaju kao da su na infuziji”, istaknula je Hrga.

Naslovna fotografija: Screenshot/Radio Mrežnica