Gost emisije “1 na 1″ bio je Oleg Butković, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture.
Oleg Butković najstariji je ministar u Vladi, u smislu vremena koje je proveo na ministarskim pozicijama.
– U prvom će mjesecu biti sedam godina, tri sam godine biran na funkciju koju sada obavljam. Bio sam i u Oreškovićevoj Vladi, 19. siječnja 2016. sam izabran za ministra mora, prometa i infrastrukture. Po stažu sam najduže, uz Tomu Medveda koji je par dana manje od mene. Skupilo se to i moram reći da je brzo prošlo.
Kaže da je 11 godina obnašao funkciju gradonačelnika i da je u politici sve prošao.
Ističe da je s 26 godina postao gradonačelnik i da je puno toga naučio “na terenu” svih tih godina.
– Dobijete taj jedan osjećaj i onda vam to puno znači kada ste na funkciji u Vladi. Vi možete osjetiti što ljude muči. Resor sam je velik, ima 56 tvrtki, uvijek kažem da je to “ministarstvo neba i zemlje”.
Potom se Butković osvrnuo na Pelješki most.
– To je projekt generacija. Proveli smo sve procedure, proveli sve natječaje, tu su i pristupne ceste. Tu je i bilo pitanje rješavanja situacije s BiH, oni su htjeli zaustaviti gradnju Pelješkog mosta, pravdajući time da branimo BiH neškodljiv prolaz, iako smo mi 2007. prihvatili da je visina mosta bude 55 metara i širina plovnog puta 200. Mi smo sve argumente i podatke prihvatili. Ipak, došli smo u situaciju koja je bila složena, a onda je ključnu ulogu odigrao premijer Plenković. Postavio se vrlo čvrsto. Teoretski se moglo dogoditi da gradnja bude stavljena pod znak pitanja.
Kaže da je značaj mosta nemjerljiv, da se nakon 300 godina spaja hrvatski teritorij.
– Evo jedna banalna stvar. Vi ste morali ako ste prelazili granicu malom djetetu napraviti putovnicu da bi došli u svoju državu. Toga više nema. Idemo svojim teritorijem. Pokazali smo svijetu da možemo napraviti velike infrastrukturne projekte bez afera. Da možemo koristiti europski novac. Gospodarski značaj za Pelješac, Korčulu i Dubrovnik, on je nemjerljiv.
Osvrnuo se i na gradnju koridora 5c.
– Mi ćemo u 12. mjesecu otvoriti oko 20 kilometara 5c koridora do Belog Manastira. Gradnja koridora kroz BiH ide jako sporo. Mi ćemo završiti svoje, a onda ostaje par kilometara do mađarske granice, to ćemo završiti 2024., on će biti potpuno izgrađen, ističe.
Kaže da nema još puno projekata izgradnje autocesta, da ostaje izgraditi autocestu do Siska.
– Ona bi do 2024. trebala biti izgrađena do Siska s novim ulazom. Da otvorimo mogućnost za investicije, Sisak i okolica su potentni.
Osvrnuo se i na Split, kaže da nije adekvatno povezan i da je cilj povezati ga adekvatno s Omišem, Trogirom i Solinom.
Butković također kaže da se radi dokumentacija za treću traku autoceste između Zagreba i Karlovca.
Ističe da je prioritet i treća traka zagrebačke obilaznice.
– To bi se moglo krenuti raditi kroz dvije godine, ističe.
Za drugu cijev tunela Učka kaže da će negdje u ovo vrijeme iduće godine to biti probijeno, a da bi sama cesta mogla biti u funkciji 2024.
Govoreći o Rijeci kaže da će ona premašiti luku Koper.
– Mi ćemo Koper prijeći za nekoliko godina, oni nemaju mogućnost širenja. Oni su iskoristili situaciju s ratom 90-tih godina. Imali smo i zakašnjele geostrateške odluke. Rijeka ima potencijal i s novim kontejnerskim terminalom na Krku.
Osvrnuo se i na pitanje željezničke infrastrukture.
– Ona je zapuštena i u lošem stanju, ona vapi za investicijama. Mi nećemo to obnoviti u pet godina, to su veliki projekti i iznosi. Ulaganja će do 2030. biti oko pet milijardi eura. Uglavnom iz europskih fondova, a onda i učešćem države. To je proces koji će trajati desetak godina, ističe dodajući da će se obnoviti od 800 do 900 kilometara pruga.
Na temu luka, ministar Butković kaže da smo mi turistička zemlja, okrenuta prema moru te da moramo u to ulagati.
Osvrnuo se i na odnos s premijerom Plenkovićem.
– Nikad nismo imali nikakvih razmirica. Uvijek smo nastojali dolaziti do rješenja. On je predsjednik stranke, on poštuje što ja kažem. On je uvijek tražio da čuje drugo mišljenje, suradnja je jako dobra, zaključuje
Foto: Hina