Nakon što je Teleskop objavio prijavu profesorice Zlate Đurđević trima pravobraniteljicama, našoj redakciji se javila profesorica tražeći ispravak svog “lapsusa”. U prvoj prijavi je bilo očito da autorica ne zna da je rodnica zapravo vagina, što je i sama indirektno priznala u popratnom pismu ove ispravke. Doduše, neznanje je proglasila lapsusom.
“Radilo se o lapsusu u prvoj prijavi koji sam brzo uvidjela te sam u sat vremena poslala novu ispravljenu prijavu koju Vam ovdje dostavljam i koja je zaprimljena u sva tri pravobraniteljstva. Stoga Vas molim da ispravite svoju objavu i objavite istiniti sadržaj prijave”, napisala je profesorica Đurđević.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: VIDEO: Poznata glumica iskreno progovorila o svojim razvodima, majčinstvu i žrtvovanju. Svojoj djeci uvijek kažem da volim njihovog tatu
U nastavku donosimo novo pismo profesorice Zlate Đurđević u kojemu, nadamo se, nema “lapsusa”.
“Poštovana pravobraniteljice za ravnopravnost spolova, oštovana pravobraniteljice za djecu, poštovana pučka pravobraniteljice,
Želim vas upozoriti na tešku diskriminatornu i misoginu edukaciju osmoškolske djece o ženskim spolnim organima.
U udžbeniku iz prirode u šestom razredu koji je izdala Školska knjiga, a autori su jedan muškarac i šest žena, ženske spolne organe čine jajnici, jajovodi, maternica i rodnica, dok muške spolne organe čine dva sjemenika, dva sjemeno-voda, mokraćno-spolna cijev i spolni ud ili penis. Pri tome je za spolni ud u radnoj bilježnici izričito navedeno da se radi o vanjskom organu muškog spolnog sustava. Na slici 5.13. na stranici 79 udžbenika gdje su nacrtani ženski spolni organi na mjestu vulve je praznina. Vulva je izbrisana iz gradiva i negira se ne samo da je dio ženskog spolnog sustava i vanjski ženski spolni organ već je i vizualno izbrisana. Riječ vagina se također ne spominje. Mogu samo zamisliti kako se osjećaju ustrašene djevojčice gledajući dvije slike “muške piše” u svoj svojoj veličanstvenosti, dok se pitaju “a gdje je moja piša?”.
Razlog je jasan. Ženski spolni organ je sramota, ne treba ga spominjati niti crtati. Djevojčice moramo naučiti da se stide svoje vulve, da su podčinjene i podređene, nesigurnosti i neslobodi, a dječake da su slobodni, dominantni te spolno, a onda i ljudski superiorni te da „žene imaju samo unutarnje spolne organe“ kako je odgovorio moj sin kada sam ga pitala gdje je ženska piša u gradivu.
U šestom razredu misoginija kroz prezir, ponižavanje i spolnu diskriminaciju djevojčica je totalna i postavlja čvrste temelje za njihovu rodnu ulogu i buduću rodnu diskriminaciju i rodno nasilje. U osmom, pak, razredu tako velikoj djeci ipak više ne možemo negirati postojanje ženske „piše“, i učimo ih da iako je ona sramna, ipak postoji, što naravno ne umanjuje stid žena. Dapače, seksistička edukacija se nastavlja i tada se već internalizirani osjećaj stida djevojčica zbog toga što imaju vulvu utjelovljuje i eksternalizira kroz učenje i crtanje “stidnice”. Da, stidnice! To je naziv kako se vulva, ženski spolni organ, naziva u drugim nastavnim materijalima ili u biologiji za 8. razred.
Nema drugog objašnjenja za negiranje postojanja vanjskog ženskog spolnog organa vulve ili je nazivanje sramotnim, patrijahalnim i misoginim izrazom u 21. stoljeću.
Stoga vas molim da pregledate nastavne materijale za osnovnu i srednju školu te da uklonite ovaj teški oblik diskriminacije i degradacije žena kroz oblikovanje njihovih rodnih uloga u duhu stida što su žene. Radi se o teškom napadu na ljudsko dostojanstvo koji se provodi sustavno i institucionalizirano.
Na to je primarno bila pozvana pravobraniteljica za ravnopravnost spolova i nikakav nedostatak vremena ili djelatnika ne može opravdati neaktivnost i toleriranje ovako teške sistemske diskriminacije kroz patrijarhalnu i misoginu edukaciju o ženskim spolnim organima u osnovnoj školi. To većini nastavnica, autorica, majki i drugih žena može biti normalan diskurs i prihvatljiva edukacija u društvu sa internaliziranim patrijarhalnim obrascima u kojem živimo ali ne i pravobraniteljici za ravnopravnost spolova čiji je ustavnopravni razlog postojanja par excellence uklanjanje diskriminatorne i dehumanizirajuće edukacije učenica i učenika” , stoji u pismu Zlate Đurćević.
Podsjetimo, profesorica biologije ekskluzivno je za Teleskop analizirala pismo Zlate Đurđević. Vidno je bila iznenađena nepoznavanjem “materije” o kojoj je profesorica napisala cijeli traktat.
“Vagina koju spominje gospođa profesor je latinski naziv za rodnicu te se ona kao važan dio ženskog spolnog organa spominje u spomenutim udžbenicima kako u tekstu tako i u slikama. Također, profesorica očito ne zna da se o čovjekovom spolnom sustavu uči i u osmom razredu kao i drugom razredu srednje škole te da kurikulum ne predviđa detaljnu anatomiju spolnog sustava u šestom razredu na temelju kojeg je ona donijela svoje vrijednosne sudove. Moram priznati da me začuđuje hrabrost profesorice Đurđević da piše pismo trima pravobraniteljicama, a da ne zna da je vagina isto što i rodnica. Ovo je samo još jedno upozorenje da se naši javni djelatnici trebaju upoznati s materijom prije nego što javno kritiziraju i djeluju. Tim više što Zlata Đurđević nije obična zabrinuta “mama” nego i ugledna profesorica na Pravnom fakultetu. Ipak je ovim putem želim umiriti i reći joj da se o vanjskim dijelovima ženskog spolnog organa detaljnije uči u osmom razredu osnovne škole i drugom razredu gimnazije”, kaže naša sugovornica koja se također osvrnula na profesoričino problematiziranje “stidnice”.
“Stidnica je jednostavno hrvatska riječ za vanjski dio ženskog spolnog organa kojeg se ne treba stidjeti. Ako se nečega treba stidjeti, onda se treba stidjeti neznanja koje je, nažalost, pokazala i ugledna profesorica Đurđević”, zaključila je naša sugovornica.
Foto: Hina