Vlada je za potrebe hrvatskog predsjedanja Europskom unijom, što će biti u prvoj polovici 2020., krenula u nabavu automobila. Putem operativnog leasinga nabavit će 90 novih prometala.
Kako piše Večernji list, 50 automobila mora biti srednje gornje klase, dok su ostalih 40 kombiji (osam plus jedno sjedalo). Što se tiče ovih prvih, zanimljive su karakteristike koje se traže. Dakako da moraju biti nova i nekorištena vozila, s automatskim mjenjačem, svim sjedalima presvučenima kožom, snagom od najmanje 140 kw i minimalne dužine od 4,8 metara.
Prema tim karakteristikama, u Večernjem listu su zaključili da u obzir dolaze samo Audi A6, Mercedes E klase, BMW serije 5 te Volvo S90. Cijena tih vozila, s obzirom da im sjedala moraju biti presvučena kožom, u povoljnim varijantama, kreću se od 400 do 500 tisuća kuna.
Razumljivo je da predsjedanje Europskom unijom iziskuje troškove, isto tako je jasno da se europski birokrati kad budu dolazili i odlazili iz Zagreba tijekom tog šestomjesečnog razdoblja, ne trebaju voziti u pohabanim, zahrđalim, automobilima.
Međutim, baš da svih 50 da moraju biti s istim karakteristikama iz gornje srednje klase, možda i nije bilo potrebno. Recimo, da je 10 takvih kojima će se voziti uvjetno govoreći, prva liga EU dužnosnika koji će dolaziti, a ostali mogu i u onima bez kožnih sjedala.
No, ako je cilj Vlade bio pokazati se pred njima kako je u Hrvatskoj dobro, onda možda nisu dobro računali. Ne čini se baš vjerojatnim kako će ih u to uvjeriti s obzirom da svaki od njih, putem Eurostata, zna sve podatke o imovnom stanju naših grđana koje nije uskladu s tim voznim parkom koji Vlada nabavlja.
Osim Banskih dvora, nove automobile, njih 143, nabavlja i Grad Zagreb. No, kod Bandića je samo jedan automobil poput onih 50 koje kupuje Vlada, ostali su niža i donja srednja klasa. Zagrebački gradonačelnik je očito savladao populizam, Plenković će još i u tom pogledu trebati puno učiti.