Zašto Hrvatska nije na vrijeme iskoristila potencijal novog vala Internet industrija?

Zašto Hrvatska nije na vrijeme iskoristila potencijal novog vala Internet industrija?

Živimo u vremenu kada je Internet postao generalni pojam za možemo slobodno reći sve. Danas putem Interneta možemo kupiti odjeću, obuću, namirnice, gotovu hranu, automobile, pa čak i ljubimce. Možemo slobodno reći kako Internet ima nesvakidašnju mogućnost potaknuti gospodarski rast u mjeri u kojoj to nitko ne bi očekivao; pogotovo kada se radi o proizvodnim ili uslužnim djelatnostima. Kada govorimo o Internet industriji, zapravo govorimo o širenju ili primjeni Interneta te cjelokupne komunikacijske tehnologije na svakodnevne stvari, o umrežavanju i predmeta, ne samo ljudi, a to je ono što je najveća specifičnost, te ujedno i prednost suvremene Internet industrije.

Koje zemlje su iskoristile potencijal?

Internet industrija uzela je sve više maha u zadnjih nekoliko godina, pogotovo pogotovo u posljednje dvije godine kada smo silom prilike većinu svakodnevnih stvari bili prisiljeni obavljati putem Interneta, čak i one koje do sada nisu bile uobičajena praksa. Međutim, čini se kako unatoč tome, Hrvatska nije prepoznala puni potencijal ove industrije modernog doba, te uvelike zaostaje u iskorištavanju samog potencijala iste, za drugim europskim zemljama, kao što je primjerice Malta, koja je na vrijeme prepoznala te pametno iskoristila moćan novi val Internet industrije.

Malta je naime jedna od zemalja koja je zahvaljujući novom valu Internet industrije, između ostalog uvela pravovremenu regulaciju casino igara, te time privukla multimilijunske strane korporacije, i na taj način osigurala sebi značajne benefite. S druge strane, online casino hrvatska industrija svodi se uglavnom na strani kapital i značajne regulacije.

Ovo je samo jedan od mnogih primjera dobre iskoristivosti potencijala rastuće Internet industrije, ima ih još mnogo, no ipak pitanje je, zašto Hrvatska nije bila u stanju prepoznati to što je trebala, u datom trenutku. Čini se kako jasan i koncizan odgovora na postavljeno pitanje, barem zasada i nemamo.

Internet industrija kao širok pojam, ali i ozbiljan pokretač svjetske ekonomije

Zahvaljujući specifičnosti Internet tehnologije, odnosno širini njezine primjene u današnjem modernom, potrošačkom svijetu, Internet industrija sada se pojavljuje kao glavni pokretač svih ostalih industrija, nevažno radi li se o već spomenutim proizvodnoj i uslužnoj, ili pak energetskoj, zdravstvenoj, transportnoj i slično.

U svima njima Internet stvara novu vrijednost, prije svega vrijednost lako mjerljivu u samoj industriji, no također i u javnim djelatnostima, odnosno onome što danas popularno nazivamo javnim sektorom.

Dakle, možemo potvrditi kako internet kao jedan od najvažnijih izuma čovječanstva nije doprinio sam revoluciji u industriji, već i u svakodnevnom životu, te samoj zajednici u kojoj živimo, te cjelokupnom načinu življenja u modernom dobu 21. stoljeća. Primjerice, pomoću interneta, a zahvaljujući strelovitom razvoju Internet industrije, danas možemo brzo i jednostavno obavljati razne svakodnevne manje ili veće sitnice, koje je nekada bilo nezamislivo riješiti iz udobnosti vlastitog naslonjača.

Jesmo li se previše fokusirali samo primjerice na online trgovine, a zanemarili druge aspekte i dobrobiti Internet industrije? Ili smo pak premalo ulagali i učili o samoj Internet industriji, zaboravljajući koliko daleki doseg i utjecaj ista može imati? Hrvatska se od početka svoje samostalnosti previše oslanjala na turizam te i dalje to tvrdoglavo čini. Svojevremeno su određeni političari izjavljivali da „država može biti bogata bez da išta proizvodi“. To je svakako istina, ali istina koja je primjenjiva na tek mali broj zemalja koje su više iznimka nego pravilo.

Kako god bilo, Internet industrija u današnjem modernom dobu zasigurno će još rasti i razvijati se, a na nama je da budno pratimo njen daljnji razvoj i napredak, te na vrijeme prepoznamo nove prilike koje će se zahvaljujući samoj Internet industriji nuditi Hrvatskoj kroz razne mogućnosti unaprjeđivanja i usavršavanja tržišta.