ŽIVOT NA VISOKOJ NOZI: Znali smo da Milanović voli helikoptere, a sada vidimo da Banožić uživa u vojnim avionima

ŽIVOT NA VISOKOJ NOZI: Znali smo da Milanović voli helikoptere, a sada vidimo da Banožić uživa u vojnim avionima

Ministar obrane Republike Hrvatske Mario Banožić prošlog se ljeta dva puta koristio vojnim avionom, koji ga je prevezao iz zračne luke Zemunik kraj Zadra u Zagreb.

Mario Banožić koristio je školsko-borbeni zrakoplov Ministarstva obrane za letove između Zadra i Zagreba, i to, kako se čini, u vrijeme godišnjeg odmora, piše 24 sata.

Radi se o turbo-prop avionu švicarske proizvodnje Pilatus PC-9 392. eskadrile 93. Zračnog krila HRZ-a, koji se koristi za obuku pilota. Na tim avionima leti i akrobatska grupa “Krila Oluje”. Pilatus je dvosjed, predviđen za pilota/instruktora letenja i kopilota/učenika letenja.

Prvi Banožićev let zabilježen je 12. kolovoza 2021., a drugi osam dana kasnije, 20. kolovoza 2021. godine. Prvi put su ga vozili u vrijeme dok je koristio godišnji odmor na sastanak u Zagreb i nazad. Drugi put, sa sastanka u Zemuniku je letio za Zagreb.

Priopćenjem se oglasio i MORH

“Ministar obrane Banožić u dva navrata letio je zrakoplovom Pilatus PC-9.

Oba leta realizirana su u sklopu planirane obuke pilota 392. eskadrile aviona 93. krila Hrvatskog ratnog zrakoplovstva te bi se oni odvili i bez prisustva ministra. Let Pilatusom PC-9 bio je na prijedlog Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Napominjemo kako je sat leta Pilatusom PC-9 deseterostruko jeftiniji od sata leta helikopterom, a usto je bila ljetna sezona i helikopteri su bili angažirani na gašenju požara i za hitne medicinske prijevoze.

Ministar Banožić prvi put letio je kako bi prisustvovao sastanku s predsjednikom Vlade RH i generalima zapovjednicima i visokim časnicima koji su sudjelovali u Vojno-redarstvenoj operaciji “Bljesak”.

Drugi let bio je na poziv Hrvatskog ratnog zrakoplovstva u sklopu uvježbavanja pilota na ruti od Zemunika do Zagreba, nakon službenog boravka u Zemuniku i sastanka sa zapovjednicima HRZ-a vezano uz protupožarnu sezonu.

Također napominjemo kako je ministar prije leta prošao potrebnu pripremu za let i bio je adekvatno opremljen.

Sve navedeno u skladu je s Pravilnikom o letenju vojnih zrakoplova članak 54. stavku 3., prema kojem letenje vojnim zrakoplovima iznimno može biti odobreno i drugim osobama koje nisu osposobljene za letenje na određenom tipu vojnog zrakoplova, a te osobe ne smatraju se članovima posade zrakoplova”, stoji u priopćenju MORH-a-.

Podsjetimo, Jutarnji list je sredinom ljeta pisao da je predsjednik Republike Zoran Milanović često za svoja putovanja koristio vojni helikopter, pa je tako od 19. lipnja do 23. kolovoza za njegove potrebe helikopter Ministarstva obrane dizan čak 14 puta.

Ukupno je za potrebe predsjednika Republike u ta dva mjeseca utrošeno 55 sati leta helikopterom, a budući da se na svakom satu leta potroši oko 800 litara kerozina, dolazimo do računice da je za predsjednikova putovanja potrošeno oko 44.000 litara goriva, što je državni proračun koštalo 220.000 kuna.

Troškovi privatnog putovanja predsjednika do Albanije motornom jahtom Hrvatske ratne mornarice “Učka”, o čemu smo jučer pisali, kako doznajemo, iznose 75.000 kuna, dok su troškovi službenog putovanja u Crnu Goru ophodnim brodom “Omiš-31” do Tivata iznosili 35.000 kuna. Ukupno je, dakle, za potrebe predsjednika na putovanja helikopterom i brodom u dva mjeseca samo na gorivo potrošeno 330.000 kuna.

Foto: Hina