Zašto im je država vratila brod: Vlasnici “jedrenjaka ubojice”mogu ga ponovno staviti u pogon “na crno”

Zašto im je država vratila brod: Vlasnici “jedrenjaka ubojice”mogu ga ponovno staviti u pogon “na crno”

Dok se na Siciliji organizira posljednji ispraćaj tragično preminulog menadžera Eugenija Vincija (57) kojeg je u utorak kod otoka Hvara “ubio” ugljični monoksid na brodu Atlantia tijekom jedrenja, iz splitske bolnice stižu donekle pozitivne vijesti o unesrećenoj djeci Vincija i njegove partnerice.

Pred dječicom je, međutim, još dug oporavak iako su ih liječnici počeli postupno buditi iz inducirane kome. K sebi od šoka ne može doći ni obitelj vlasnika broda koji je s Jerkom M. (27), prijateljem kapetanom, u strojarnicu broda postavio benzinski agregat sa zračnim hlađenjem, čiji je plin u par sati poharao potpalublje i otrovao ukupno šest talijanskih turista, piše Jutarnji list.

Istraga tragične nesreće još traje, međutim, po nalogu splitskog Općinskog državnog odvjetništva, tzv. brod smrti vraćen je vlasnicima jer je policija završila očevid i izuzela sve dokaze koji su poslani na vještačenje. Po Atlantiju su tako pet sati nakon što su unesrećeni Talijani s broda preuzeli svoje stvari došli članovi obitelji pa je u večernjim satima u četvrtak brod krenuo prema Splitu, piše Jutarnji list.

Pretpostavlja se da će se usidriti u Omišu, odakle je 10. kolovoza, samo dva dana nakon ugradnje kobnog generatora i bez provedenog inspekcijskog nadzora, krenuo na putovanje užasa.

Zanimljivo je da su vlasnik i kapetan broda na slobodu pušteni bez ikakvih mjera opreza, no ne može ih nitko spriječiti da Atlantiju “na crno” stave u pogon. No, kako je za Jutarnji rekao Andro Vidjak, pomoćnik ravnatelja Hrvatskog registra brodova (HRB), bez čije je suglasnosti famozni Fordov agregat FG-9250e ugrađen, Atlantia, tehnički gledano, od 8. kolovoza kada je agregat ugrađen, automatski ima suspenziju isprava i ne smije ploviti.

– Vlasnik je dužan vratiti brod u prvobitno stanje ili dodatno doraditi dizelski lučki fiksni generator koji se pokvario, a potom proći potpuni tehnički pregled. HRB ne može samostalno postupati već ako nam se obrati Ministarstvo pomorstva ili vlasnik broda, pa ćemo onda u roku dan-dva odraditi tehnički pregled i utvrditi činjenično stanje. Ako korekcije budu dobro napravljene, odmah će dobiti isprave, a u protivnom neće dok se sve ne popravi. Brod trenutno nema valjane brodske dokumente, svjedodžbe su nevaljale. Jednom godišnje, inače, idemo u inspekcije, a ako brod svejedno bude plovio, pomorske prekršaje i rigorozne kazne ispisuje Lučka kapetanija – kaže Vidjak, kako piše Jutarnji.

Foto: Screenshot