Politički analitičar “sasjekao” Zorana Milanovića: Sve kao zna, sve kao kuži. On će ovo, on će ono. A onda potpuni potop, čista nula

Politički analitičar “sasjekao” Zorana Milanovića: Sve kao zna, sve kao kuži. On će ovo, on će ono. A onda potpuni potop, čista nula

Politički konzultant i analitičar Aleksandar Musić komentirao je hrvatske parlamentarne izbore na kojim je HDZ relativni pobjednik. Analizirao je učinak svih stranaka, a dotaknuo se i “sveznalice” Zorana Milanovića.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: HDZ i Domovinski pokret imaju legitimitet za formiranje Vlade. Sve drugo bila bi izdaja i prevara birača

“Misije na bojnom polju uspješno izvršene, pa sad u miru mogu prokomentirati. Neki će reći da sam subjektivan, np, odnjurgati svoje, no na kraju ćete sebi priznati da je otprilike ovako:

I) HDZ nakon prvih 3-4 dana dezorijentiranosti oko Milanovićeva poteza shvatio da ga napadima samo hrani, okrenuo se priči o benefitima, razvodnio negativu, zaustavio momentum protiv sebe i kormilario brodom do cilja. Opće zagušenje javnog prostora u posljednjim tjednima izborima u definiciji ide u korist onome tko brani poziciju, a onaj tko se nije izborio za svoje mjesto u liniji napada, a istovremeno nema brutale inovativnu kampanju – ne može tu brzo i snažno rasti. HDZ-u bitna percepcijska recka za ubuduće – srušena fama o kultnoj ‘izlaznosti’.

MOŽDA ĆE VASZANIMATI: Bačić je bio u potpunom šoku: Domovinac Josip Jurčević je Plenkovićevu Vladu nazvao veleizdajničkom i optužio je da služi velikosrpskim interesima

II) SDP-u Milanović dao mobilizirajuću štafetu (što god tko vrijednosno/pravno o tome mislio), no s tim nisu napravili napravili doslovno ništa – samo robotski ponavljali ‘Rijeke prave dolaze.’, 0 kreative u spotovima, digitaliji i billboardima – ‘Sve znate.’ – ništa se ne zna, moraš oslikati sve i tako 1000 puta da bi mobilizirao, tona neiskorištenog prostora, n-ta amaterska kampanja po redu. Puno moraliziranja, malo operative.

Politički analitičar "sasjekao" Zorana Milanovića: Sve kao zna, sve kao kuži. On će ovo, on će ono. A onda potpuni potop, čista nula, fotografija
Aleksandar Musić

III) Domovinski pokret nije gubio vrijeme na ono što nikad neće imati, opaka asimetrična raspodjela resursa po izbornim jedinicama, max u neke, 0 u druge, malo poruka no kontrolirane poruke, Bujica + 7Dnevno/hr poguranac, dosljednim hranjenjem svoje baze i malo potencijala oko toga amortizirali manjkavosti u kadrovskim resursima.

IV) Most – poslovično energičan, digitalija intenzivna i široko plasirana (deseci i deseci oglasa, neki na mjestu, neki promašeni) – no upitne snage i pogođenosti izvornih poruka. Čini mi se da su zatvoreni u svojim balonima, ne vide kako neke stvari izgleda sa strane i to onda rezultira stropom koji ne mogu probiti.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Afera Matanić: Producent Nebojša Taraba ipak znao za uznemiravanja mladih glumica? A on je bliski suradnik Sanje Sarnavke u Zakladi Solidarna

V) Možemo – dobra digitalna kampanja (poruke + plasman), korigirali vizuale na kojima su pojedinci loše izgledali, brendovski im se isplatilo trčati sami, bez SDP-a, no nisam siguran da tu ne bi bilo sinergije da su trčali u paketu. Kreativa slabija nego u zagrebačkoj kampanji, no i dalje je to iznad prosjeka. Lijeva stvar izgubila, Možemo profitiralo.

VI) mali igrači sasječeni – ne melje samo D’Hondt, melje tehničko i operativno, ako ne radiš 12-24 mjeseci prije, ako nemaš ulaz u medije, ako ne inoviraš i u ring ne ulaziš (pre)spreman kao metak, nemaš se čemu nadati. Mnogi billboardi iz ove skupine teški, teški cringe. Em si poluanonimus, em se blamiraš u vizualnoj domeni – zašto? Nemaš drugu šansu za prvi dojam.

VII) Milanović? Vječna priča mu, kao i 2011.-2015. – sve zna, sve kuži, on će ovo, on će ono, Sun Tzu – i onda rezultat rada: ili 0, ili -, potop”, ističe Aleksandar Musić.