Stručnjak o nesreći poljskog autobusa. Prešao je milijun kilometara, vozač imao 72 godine, štedjeli na cestarini, možda i na gumama

Stručnjak o nesreći poljskog autobusa. Prešao je milijun kilometara, vozač imao 72 godine, štedjeli na cestarini, možda i na gumama

Prometni stručnjak dr. Željko Marušić gostovao je u studiju Net.hr-a gdje je komentirao prometnu nesreću koja se u subotu dogodila na autocesti A4 u kojoj je život izgubilo 12 ljudi.

O uzrocima ove nesreće i dalje se nagađa, Željko Marušić, koji je kazao da je ovo bila svojevrsna tempirana bomba.

“Ovakvi putevi i poslovni aranžmani po zakonu velikih brojeva dovode do rizika prometnih nesreća. One su se događale i nažalost, ako nešto bitno ne promijenimo, događat će se i ubuduće. Ovo su iznimno naporni putevi. Iz Varšave, da bi se štedjelo na cestarini preko Mađarske, a što je duži put, uputiti se do Međugorja, to je otprilike 25 sati vožnje. Simptomatično je da za dva vozača, to je zakonski nemoguće. Najviše se može voziti 21 sat. Je li u području Splita čekao treći vozač, to ne znamo”, kazao je Marušić, dodajući da se štedi na svemu, prenosi Direktno.hr.

“Vozač ima 72 godine. Ako ima valjanu dokumentaciju i ako mu je vozačka dozvola produljena, on može voziti. Međutim, to je granični slučaj. Ako se štedi na cestarini, može se štedjeti i na gumama. Ovo je bio kvalitetni autobus, to je inače najbolji autobus svoje generacije, ali to je već autobus s više od milijun kilometara”, rekao je.

Komentirao je i tahograf koji je u nesreći uništen. “U uvjetima gdje se štedi, a najviše se može štedjeti na ljudstvu, može se manipulirati s tahografima. Meni je kao inženjeru malo to sumnjivo jer tahograf, kao i crna kutija, se konstruira da preživi u najtežim prometnim nesrećama. Kada gledate zrakoplovnu industriju, i u najvećim nesrećama crna kutija preživi. Tahograf je morao i mogao preživjeti. To što je on uništen otvara mogućnost da se manipuliralo s njime, ali to će pokazati istraga”, zaključio je stručnjak.

Naveo je i kako treba provesti detaljnu istragu kako bi se utvrdila brzina kretanja autobusa utvrđujući brzinu kretanja mobilnih uređaja koji su bili uz putnike u autobusu.

Foto: Hina