Stručnjak Željko Marušić proučio strašnu nesreću: Otkrio je zašto vozač kamiona nije kočio

Stručnjak Željko Marušić proučio strašnu nesreću: Otkrio je zašto vozač kamiona nije kočio

Proučio sam dobro cijeli slučaj i izgledna su mi samo dva scenarija. Ili je stavio tempomat, zaspao i prekasno se probudio ili je tipkao na mobitel i nije stigao odreagirati, 
rekao nam je to prometni stručnjak Željko Marušić.

– Nije problem je li spavao deset sati prije nego kako mu se akumulirao umor. Naši vozač nerijetko rade više poslova da bi si priskrbili neka normalna primanja. Posljedica je premor i umor koji su neprijatelji broj jedan na cestama – pojašnjava Marušić. Isključuje mogućnost otkazivanja kočnica ili zakočenja tempomata na kamionu, pišu 24sata.

– Da je vozač posumnjao na probleme s kočnicom ili tempomatom što je praktički nemoguće, trebao je to rješavati ostatkom autoceste odnosno na zaustavnoj traci, a ne s tegljačem skrenuti na odmaralište gdje se mogu očekivati ljudi, pogotovo djeca – rekao je.

Pojasnio je i zbog čega isključuje mogućnost kvara kočnica i tempomata. Kamioni su napravljeni tako da su uvijek zakočeni, da biste ga pokrenuli morate ga otkočiti. Mogućnost da kočenje otkaže je jednaka onoj da lift propadne. Što se tempomata tiče, on se isključi čim dotaknete kočnicu – rekao je. Uvjeren je kako je u ovom slučaju kod vozača došlo do tzv. ‘blackouta’.

– Morao je doživjeti blackout ili zbog alkohola ili mobitela jer jedino tada ne bi ni na što reagirao. Uletjeti s velikom vrzinom s 40 tona treba vam 500 metara da se zaustavite. Najgori neprijatelj vozačima na cesti je san. On je gori od tipkanja na mobitel, a od mobitela je pak gori alkohol – zaključio je.

Foto:Hina