Udarac za Milana Bandića: “Možda je najbolje zatvoriti mostove, bojim se da neke treba srušiti”

Udarac za Milana Bandića: “Možda je najbolje zatvoriti mostove, bojim se da neke treba srušiti”

Prometni stručnjak Željko Marušić gostovao je u Novom danu gdje je komentirao stanje zagrebačkih mostova, te prometnu nesreću koja se dogodila na odmorištu na A3 kod Novske, objavljuje N1.

Nakon što je Državni inspektorat krenuo u provjeru stanja zagrebačkih mostova prometni stručnjak Željko Marušić upozorava: “Stanje je loše. Koliko je loše, teško je procjeniti. Ako je stanje loše, možda bi bilo najbolje zatvoriti mostove.

Kakvo je stanje, to trebaju reći građevinski stručnjaci. Velika je vjerojatnost da će ih se trebati srušiti i izgraditi ponovo. Bojim se da će se netko trebati odlučiti za ovako radikalni potez”.

Marušić se osvrnuo i na mogućnost zatvaranja mostova i što bi to značilo za grad Zagreb: “Sadašnji problemi u prometu postali bi još gori. Rekonstrukcija rotora pokazala je da se priprema može napraviti kvalitetno. Zatvaranje mostova će biti udar na promet, ali to se mora napraviti kvalitetno. Ne treba čekati. Scenarij rušenja mosta bi srušio imidž Zagreba koji je turistički grad”.

Željko Marušić komentirao je i nesreću koja se jučer dogodila na odmorištu na A3 kod Novske kada je vozač kamiona nekontrolirano uletio na odmorište i pogazio dvije 14-godišnjakinje i ozlijedio još dvije žene: “Prometno-tehnički, sve je bilo potpuno neshvatljivo, iracionalno. Ja sam već rekao “vozač je 100 posto kriv”. On ili nije vladao razumom ili je bio pod opijatima ili je koristio mobitel ili je bio umoran. Nije problem je li on spavao 10 sati prije. Treba vidjeti kako se njemu prije toga akumulirao umor. U ovom nesmiljenom kapitalizmu, vozači voze u jednom poslu službeno, a u drugom neslužbeno. Tko zna koje je još poslove radio.

“Ja sam inicirao da se uvede pravila da se noću ne vozi tempomatom. Kad vi spavate, on samo praši. Vozač kamiona je ušao punom brzinom, a takva prometala ne mogu stati brzo. Ne može se 40-tonski kamion brzo zaustaviti. Kombinacija mobitela i umora postaje sve veći problem. Treba se kontrolirati siva ekonomija, treba se kontrolirati korištenje mobitela u vožnji, naravno uz prijedlog da se zaustavi vožnja pod tempomatom. Kad je kamion ušao u odmorištu i kad je vozač postao svjestan, no tada je prekasno. Kad je on uletio, nema dobre situacije. Ovo je moglo biti još gore. Ovdje je pitanje je li tragičnu situaciju učinio još tragičniju. Problem su naši umorni vozači jer u jednom trenutku tijelo pukne”.

Na pitanje kako zakon kontrolira problem umora vozača, Marušić je izjavio: “S jedne strane zakon pomaže, ali s druge strane ne kontrolira sivu zonu. Problem je u vozaču koji nije u sustavu. Sustav ne prepozanje što je on radio “u fušu”. Ako je tijelo dugo izloženo naporu dan-noć, umor se reflektira tako da utonite u san pred jutro.

Na pitanje koliko će trajati istraga, prometni stručnjak je kazao: “Mislim da će to biti kroz tjedan dana. Prva analiza pokazala je naznake da je kamion ispravan. A ako vozač uđe u sustav mrtav umoran, nema nikakve veze što se on odmorio. Moramo kontrolirati da se ntiko ne može voziti u sivoj ekonomiji”.