Odvozite samo nekoliko metara i dobijete vozačku u ruke, da i to je moguće. Kao što smo jučer pisali, istraživanje tvrtke Zutobi pokazalo je da je polaganje vozačkog ispita u Hrvatskoj najteže, ali ujedno i najskuplje. Naime, da biste dobili vozačku dozvolu u Hrvatskoj trebate proći minimalno 65 sati u autoškoli, od kojih 30 sati uključuje toriju, a 35 sati se odnosi na praksu, odnosno na vožnju.
Prema izračunu spomenute stranice, budući hrvatski vozači ujedno trebaju platiti u prosjek 1085 eura, što uključuje autoškolu i sva ostala davanja i uvjerenja, da polože sve ispite i dobiju dozvolu. Nije tajna da je u nekim drugim zemljama put do vozačke dozvole puno lakši. Primjerice, u SAD-u možete polagati već sa 16 godina, a nisu ni potrebni sati nastave prije izlaska na ispit, javlja N1.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: VIDEO: General Rojs ide na izbore sa svojom listom za dijasporu: Već ima predizborni “spot” koji je postao veliki hit na društvenim mrežama
No ima i onih država s puno manje rigoroznim uvjetima, ali tu ipak iskaču tri zemlje koje imaju nevjerojatno lake testove.
Tako u Indiji sve što morate pokazati je sposobnost vožnje naprijed, skretanja lijevo i zaustavljanja nakon 45 metara kako biste dobili vozačku dozvolu. Stoga ne čudi da Indija ima najsmrtonosnije ceste na svijetu. U 2011. bilo je gotovo 74 milijuna vozila na cestama u Indiji, dok je poginulo 196.000 ljudi, što znači da svakog sata na indijskim cestama umru 22 osobe.
Puno bolje nije bilo ni u Egiptu gdje čiji je cestovni test dugo bio predmet ismijavanja ostatka svijeta zbog činjenice da ste prethodno morali voziti samo tri metra unaprijed i unazad da biste položili. Sada je, međutim, malo teže, jer budući vozači sada moraju voziti 6 metara naprijed i nazad u zavoju, te moraju položiti kratki teorijski ispit.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Togonal sve šokirao pitanjem koje je postavio Kolakušiću: Jeste li vi u ljubavnoj vezi s europskom tužiteljicom Laurom Kövesi? Živite li zajedno?
No ipak ima i jedan bizarniji primjer. Vozački ispit u Burundiju čini se pomalo besmislenim budući da zakonski nije uvjet za vožnju pa ga većina vozača nema.
Povrh svega, nije potrebna nikakva obuka prije polaganja testa, što se ne odražava dobro na prometnu kulturu. Čak 4,42% svih smrtnih slučajeva u Burundiju bilo je u prometu, a to je iznimno visoka brojka kada znamo da je u zemlji registrirano samo 63.000 automobila.
Podsjetimo, zbog velike potrebe poslodavaca i nedostatka radne snage na domaćem tržištu, u Hrvatskoj je iz dana u dan sve veći broj stranih radnika. Dok su u prošlog godini bili najbrojniji oni iz Bosne i Hercegovine te Srbije, od početka ove godine su to radnici iz Nepala.
Prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova Hrvatske, u prva dva mjeseca ove godine u toj državi je izdano 32.725 dozvola za boravak i rad, od kojih najviše u graditeljstvu (12.792), zatim u turizmu i ugostiteljstvu (8.088), industriji (4.430), prometu i vezama (2.442) i trgovini (1.183), prenosi Fena.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Poznati psihijatar: Kako je hrvatska desnica izdala “ludog” Pernara. A Plenković je u Lisinskom ponizio Karamarka i provodao ga kao “ukroćenu mečku”
Najveći broj dozvola za boravak i rad do 29. februara ove godine izdan je državljanima Nepala – 7.038, iza kojih slijede oni iz Bosne i Hercegovine – 6.039, Indije – 3.469, Srbije – 3.317, Filipina – 2.936, Bangladeša – 2.272 te Sjeverne Makedonije, Kosova, Turske i Uzbekistana, piše Aljazeera.
S obzirom na to da su u prošloj godini najbrojniji strani radnici u Hrvatskoj bili oni iz Bosne i Hercegovine, a zatim Srbije, Nepala i Indije, može se primijetiti da su od početka ove godine Nepalci pretekli radnike iz Bosne i Hercegovine, a da su Indijci nadmašili građane Srbije.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Sjećate li se sramotnog poraza Dinama od Balkanija s Kosova: Postoji ozbiljna sumnja da je utakmica namještena. Otvoren je istraga
Kada su u pitanju djelatnosti, i u prošloj kao i na početku ove godine, najviše dozvola za boravak i rad izdano je u graditeljstvu te u turizmu i ugostiteljstvu.
Na slici: Ilustracija
Foto: Hina