Stigle Tomaševićeve stare rage iz Njemačke: Gradonačelnik “počastio” Zagrepčane tramvajima starim 27 godina. A siromašno Sarajevo nabavilo 15 novih tramvaja

Stigle Tomaševićeve stare rage iz Njemačke: Gradonačelnik “počastio” Zagrepčane tramvajima starim 27 godina. A siromašno Sarajevo nabavilo 15 novih tramvaja

Prvi rabljeni tramvaj kupljen od njemačkog grada Augsburga stigao je u Zagreb. Grad je kupio 11 rabljenih tramvaja kao privremeno rješenje dok za dvije godine ne budu gotovo novi tramvaji. Gradonačelnik Tomislav Tomašević rekao je da se radi o dobrim tramvajima ‘de facto starima od 15 do 20 godina jer su potpuno obnovljeni‘ i koji mogu voziti bar još deset godina. Inače, među sadašnjim ZET-ovim tramvajima ima starih i do 50 godina.Cijena svih 11 rabljenih tramvaja GT6M, koji su proizvedeni 1996. godine, košta koliko i jedan novi.

‘U natječaju je bilo jasno propisano koliko stare tramvaje može Zagreb kupiti. Nije lako kupiti rabljene tramvaje jer moraju odgovarati tramvajskoj infrastrukturi u Zagrebu, koja uključuje posebnu širinu tračnica i voltažu‘, istaknuo je Tomašević. Njemački gradski prijevoznik dostavio je jedinu ponudu na natječaj za rabljene tramvaje koji je ZET raspisao 23. lipnja. Svi tramvaji trebali bi biti isporučeni do kraja prosinca 2024. godine, prenosi Jutarnji list.

Tramvaji su stari 27 godina
Tomaševićev novi tramvaj star je čak 27 godina

Predsjednik Sindikat Zagrebačkog holdinga- ZET Zagreb, Dražen Jović, na Facebooku je napisao da su tramvaji jako dobro održavani.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Iritantna je medijska mašinerija koja stoji iza Aleksandre Prijović: Što više pišu o popularnoj pjevačici, to manje znam o njoj. Kao da im je netko napisao tekstove

‘Opet nam Nijemci drže lekciju kako vozilo staro ‘četvrt stoljeća‘ izgleda u odnosu na nas vozni park, a samo iz razloga održavanja i servisiranja vozila, ali i kvalitete samoga proizvoda‘, kazao je Jović. Podsjetimo, Zagreb je kupio i 20 novih tramvaja, koji će biti isporučeni za dvije godine, a planira se i kupnja još toliko novih tramvaja. Osim toga, Tomašević novcem Europske unije planira kupiti prvi dio od ukupno planiranih 100 autobusa koji će voziti na električnu energiju ili na vodik.

‘Naš cilj je sljedećih godina prebaciti cijeli vozni park ZET-ovih autobusa ili na električnu energiju ili na tekući vodik‘, poručio je Tomašević.

Zanimljivo je da danas bosanskohercegovački mediji pišu da je Sarajwevo nabavilo 15 novih novcatih tramvaja. Ne treba naglašavati da je Sarajevo puno siromašnije od Zagreba. Iz Poljske kreće isporuka prvog proizvedenog tramvaja švicarskog Stadlera za Kanton Sarajevo, potvrdio je kantonalni ministar prometa Adnan Šteta (SDP).On je ranije najavio da će isporuka početi do kraja ove godine, dok bi preostalih 14 Stadlerovih tramvaja trebalo biti isporučeno do ljeta sljedeće godine. Nakon što prvi tramvaj bude isporučen iz tvornice u Poljskoj, slijede probne vožnje, a onda i njegovo puštanje u redovan promet.

Nekoliko vozača tramvaja poduzeća GRAS je nedavno upravo u Poljskoj bilo na obuci za vožnju i upravljanje novim tramvajima. Oni su zaduženi za obuku ostalih vozača tramvaja. Ugovor za kupovinu 15 novih Stadlerovih tramvaja je potpisan 2021., a tramvaji se proizvode prema specifikacijama Kantona Sarajevo. Koštali su skoro 70 milijuna KM, a novac je osiguran kreditom Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), javlja klix.ba.

Imaju tri vagona s kapacitetom od 180 putnika od čega je 79 sjedećih mjesta. Maksimalna brzina mu je 70 kilometara na sat, klimatiziran je, ima uređaj za brojanje putnika, bežični internet, USB priključke, unutrašnji i vanjski videonadzor kako bi ulazak i izlazak putnika bio sigurniji te je potpuno prilagođen osobama s invaliditetom. Razmatra se i kupovina još 10 novih tramvaja.


Napišite komentar

Your email address will not be published.